مراسم یادبود آیت‌الله مهمان‏‌نواز در حرم مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: 3710992
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

مراسم یادبود آیت‌الله مهمان‏‌نواز در حرم مطهر رضوی برگزار شد

گروه معارف- مراسم ترحیم و یادبود عالم نستوه آیت‌الله مهمان‏‌نواز در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مراسم ترحیم و یادبود عالم نستوه آیت‌الله مهمان‏‌نواز در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد. در این مراسم که از طرف نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي و امام جمعه مشهد مقدس، توليت آستان قدس رضوي و شوراي عالي حوزه علميه خراسان دوشنبه 10 اردیبهشت‏‌ماه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، علمای اعلام، مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی و مدیران استانی و لشکری حضور داشتند.
در ابتدای این یابود، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شجاع به قرائت قرآن و در ادامه سید مصطفی حسینی از مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی به مدیحه سرایی و روضه‌خوانی پرداختند.
در پخش پایانی برنامه نیز حجت‌‏الاسلام و المسلمین جمالی در سخنانی به بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله مهمان‏‌نواز پرداخت و گفت: این عالم مجاهد در دوران عمر با برکت خویش زحمات زیادی را برای اسلام و مردم کشیدند و در بین مردم محبوبیت زیادی داشتند.
وی ادامه داد: در روایات از معصومین نقل شده است که وقتی مومن فقیهی از دنیا می‌‏رود، فرشتگان نیز از وفات آن گریه می‌‏کنند و این مهم بیانگر جایگاه والای حقیقت وجودی مومن فقیه است.
این استاد حوزه تأکید کرد: در روایتی دیگر از اهل بیت(ع) نقل شده است که «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» به این معنا که هرگاه عالمی وفات کند رخنه‏‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‏‌شود.
حجت الاسلام جمالی افزود: علت آنکه با وفات فقیه مومن در اسلام رخنه ایجاد می‏‌شود این است که فقاهت و ایمان دايره نفوذ و تاثيرگذاري مومن را بيشتر می‌‏کند، كسانی كه با دين و دنيای مردم سروكار دارند، تأثير بسيار قوي‏تری بر افراد جامعه دارند.
گفتنی است، آیت الله مهمان‌‏نواز، از جمله شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در بین مردم خراسان شمالی بود و در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب نقش اساسی در هدایت مردم خراسان بویژه بجنورد داشت. این عالم فرزانه عصر روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 97 در سن 92 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
انتهای پیام

 

captcha