مستند شهدای مدافع حرم قزوین کلید خورد
کد خبر: 3711228
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

مستند شهدای مدافع حرم قزوین کلید خورد

کانون خبرنگاران نبأ ــ هنرمند جوان بسیجی از ساخت مستند داستانی شهدای مدافع حرم استان قزوین خبر داد و گفت: این اثر در راستای معرفی و سیری در سبک زندگی شهیدان مدافع حرم شهید الیاس چگینی و مفقود الاثر حمیدرضا محمد رضایی کلید خورده است.

مستند شهدای مدافع حرم قزوین کلید خورد

امیدرضا خیرخواه، هنرمند جوان بسیجی در گفتگو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به سیره شهدا گفت: اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌توان مردانی را از سرزمین ایران یافت که همواره مقابل بی‌عدالتی‌ها ایستادگی کردند و پرچم پرافتخار اسلام ناب محمدی را به اهتزاز درآوردند.
وی ادامه داد: ایثارگری، عنایت خداوند به بندگان خاص است و همه ما مدیون تلاش‌ها، زحمات و جان‌فشانی ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها هستیم، رشادت و ایثارگری شهدا در هشت سال دفاع مقدس با هیچ زبانی قابل توصیف نیست چرا که آن‌ها بالاترین ایثار را که نثار جان خودشان بود، انجام دادند. این روزها هم کم نیستند انسان‌هایی از جنس آهن که با مجاهدت خود در راه خداوند نامشان سر زبان‌ها است، اما این‌ها(مدافعان حرم) که خیلی زود به خیل کاروان عظیم شهدا می‌پیوندند؛ کیستند و چه در سر دارند؟ آرمان‌شان چیست و چگونه دل از آرامش زندگی روزمره می‌کَنند و بدون اجبار از ایران، سوریه، افغانستان و کشورهای دیگر عازم کارزار دفاع از حرم و خاک و ناموس می‌شوند؟

مستند شهدای مدافع حرم قزوین کلید خورد
این هنرمند اضافه کرد: عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو و این دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود.
وی درباره آخرین اثر خود که در راستای نمایش گوشه‌ای از همین جانفشانی‌ها است؛ با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله تحقیق و نگارش هستیم، از کلید خوردن کار ساخت این فیلم از این هفته خبر داد و ابراز کرد: دوباره خداوند سعادتی نصیب بنده کرد تا مستندی از شهدای مدافع حرم بسازم، گویی صدای موسیقی است، می‌گویند موسیقی زیبا است و غذای روح را تأمین می‌کند ولی انگار این صدا، صدای سوت خمپاره است، بعضی صداها هیچ گاه نباید به گوش برسد، ای کاش هیچ کجای دنیا صدای گلوله شنیده نمی‌شد ولی حالا که این گلوله وجود دارد؛ ای کاش حداقل برای ادای حق مظلوم شلیک شود ولی روزگار روزگاری ا‌ست که ظالمان و یزیدیان زمانه همچنان وجود دارند و به راهشان ادامه می‌دهند و باید جلوی آن‌ها ایستاد.
این کارگردان جوان اثر جدید خود را در راستای معرفی و سیری در سبک زندگی شهیدان مدافع حرم شهید الیاس چگینی و مفقود‌الاثر حمید‌رضا محمدرضایی عنوان کرد و اظهار داشت: تحقیق و پژوهش درباره زندگی‌نامه این شهدا خصوصاً سبک زندگی آنان و همچنین نگاه و نگرش آنان به مقوله دفاع از حرم و امنیت کشور در روستای امیرآباد نو شهرستان بوئین زهرا استان قزوین از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و بعد از آن در روستای شال پیگیر ادامه کار هستیم.
کارگردان مستند شهدا با بیان اینکه بخش‌هایی از مستند مانند لحظه شهادت و کودکی شهید با بازیگران بازسازی می‌شود، مطرح کرد: مقطعی از درگیری نیروها در سوریه هم به تصویر کشیده می‌شود.
وی با بیان اینکه هر فیلم به مدت 30 دقیقه تهیه می‌شود، بیان کرد: این آثار محرم ماه و از شبکه یک تلویزیون به نمایش در می‌آید.

مستند شهدای مدافع حرم قزوین کلید خورد
خیرخواه در پایان ساخت این مستند داستانی را با همکاری و حمایت حوزه هنری استان قزوین و معاونت فرهنگی سپاه استان قزوین دانست و با اشاره به دست‌اندرکاران این فیلم افزود: حسین نادری تهیه‌کنندگی، محمودرضا پیرهادی؛ نویسندگی و علیرضا اسدنژاد؛ تصویربرداری این محصول را بر عهده دارند.
گفتنی است، تاکنون چندین اثر این هنرمند جوان از جمله فیلم مسافر و مستند داستانی نقش والا از شبکه‌های تلویزیونی نمایش و جام جم به نمایش درآمده است.
یادآور می‌شود، شهید مدافع حرم الیاس چگینی 30 شهریور 1353 در‌ روستای امیرآباد نو بوئین‌‌زهرا چشم به جهان گشود و چهارم آذر 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده، وی دارای دو فرزند به نام‌های فاطمه ۹ ساله و محمد ۳ ساله است، همچنین مجاهد مدافع حرم حمید محمدرضایی سال 1394 در جریان درگیری با تکفیری‌های داعشی در سوریه مفقودالاثر شد و تا کنون اثری از وی به دست نیامده است.
انتهای پیام

محمد فرخی

captcha