مسئولان حکومت علوی با عدل با همه برخورد کنند
کد خبر: 3711315
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
علیدادی‌سلیمانی:

مسئولان حکومت علوی با عدل با همه برخورد کنند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: مسئولان حکومت علوی باید با عدل با همه برخورد کنند تا دانه‌درشت‌ها به آنها طمع نورزند و در قیامت از مسؤولان این سئوال پرسیده می‌شود که آیا در دوران مسؤولیت خود مردم را امیدوار و یا مایوس کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) توصیه می‌کنند به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی و می‌فرماید «بهترین پایان‌نامه کار در نزد خداوند نیز رعایت تقوای الهی است».
وی افزود: گناه دارای پیامدها و بازتاب‌هایی در زندگی انسان است که بخش از آن دنیوی و بخش دیگری هم مربوط به قیامت و روز حساب است.
امام جمعه کرمان بیان کرد: قرآن می‌فرماید «بخشی از مصیبت‌ها، مشکلات و گرفتاری‌ها مربوط به عملکرد خودتان است» .
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مسئولان حکومت علوی باید با عدل با همه برخورد کنند تا دانه‌درشت‌ها به آنها طمع نورزند و در قیامت از مسؤولان این سئوال پرسیده می‌شود که آیا در دوران مسؤولیت خود مردم را امیدوار و یا مایوس کرده‌اند.
وی عنوان کرد: جناح‌های کشور معدل خوبی در شایسته‌سالاری ندارند و بیشتر به دنبال هم‌خط‌ها، هم شهری‌ها و مدح‌گویان هستند و این یک قانون نانوشته است و به همین علت بعضی از خلافکاران به مجازات خود نمی‌رسند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حتی جاذبه مادر و فرزندی هم در قیامت رنگ می‌بازد و مادران سراغ فرزند شیرخوار خود هم نمی‌روند، تصریح کرد: در روز قیامت همه به دنبال آزاد کردن خود هستند و باید به این توجه داشت که در آن روز هم‌شهری، هم‌خطی و همسایه به سراغ انسان نمی‌آید و جای سؤوال و کمک هم نیست زیرا همه خودشان به کمک نیاز دارند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرمان اظهارکرد: شیخ صدوق به جهان اسلام خدمات فراوانی کرد و شاگردان بزرگی را پروراند و حدود 300 کتاب مفید و موثر برای در دفاع از اسلام و احکام نورانی آن و گسترش مکتب عصمت و طهارت نوشت.
وی افزود: آمریکایی‌ها مدت‌ها ما را تهدید می‌کردند و هرچه جلوتر می‌رویم این تهدیدها جدی‌تر می‌شود که آمریکا می‌خواهد از برجام خارج شود.
امام جمعه کرمان از دلایل امضای برجام سخن به میان آورد و تصریح کرد: ایران را پای میز مذاکره کشاندند و تحلیل‌ها و حرف‌های فراوانی در این باره وجود دارد و واقعیت‌هایی هم وجود دارد که یکی پس از دیگری خود را فراتر از تحلیل نشان می‌دهند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی از وجود اجماع بین‌المللی بر علیه ما و اعتقاد بر اینکه ما منطق داریم از آغاز مذاکرات هسته‌ای از سال 82 خبر داد و افزود: واقعیت این است که غربی‌ها و در راس آن آمریکایی‌ها به‌طور جدی به دنبال این هستند که اگر توانستند جمهوری اسلامی را تا براندازی پیش ببرند و یا جمهوری اسلامی را مهار کنند.وی ابراز کرد: دشمنان برای اینکه به اهداف شوم خود برسند چند مسئله در دستور کارشان است و ما باید با بصیرت و هوشمندی این مسائل را یکی پس از دیگری خنثی کنیم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی متذکر شد: غربی‌ها انسجام ملی ایران را نشانه گرفته‌اند و به دنبال این هستند که انسجام ملی ما دچار چالش شود و باید همه ما منافع ملی را بر هر منفعتی ترجیح دهیم.
وی عنوان کرد: دشمنان از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند در حالی که ایران اقدامی برای نفوذ ندارد بلکه وقتی برادرانه در کنار برادران مظلوم خود قرار می‌گیرد و از آنها حمایت می‌کنند معلوم است که نفوذ پیدا می‌کند.
امام جمعه کرمان یادآور شد: دشمنان می‌خواهند، فناوری هسته‌ای ما را دچار مشکل کنند به همین دلیل پای میز مذاکره نشستند و آمریکا از یک سو می‌خواست اعتبار مخدوش شده جهانی خود را ترمیم کند و امروز دیگر هیچ کس در کشور بحث مذاکره با آمریکا را مطرح نمی‌کند، زیرا همه بدعهدی آنها را دیده‌اند.
علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: ما منتظر تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام هستیم و بی‌شک ما تصمیم بهتری از او را در این زمینه اخذ می‌کنیم.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان
انتهای پیام

captcha