تاکید ویژه اسلام به مشورت و خردجمعی
کد خبر: 3711437
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
حسینی تاکید کرد:

تاکید ویژه اسلام به مشورت و خردجمعی

گروه اجتماعی- امام جمعه خرم‌دره گفت: مشورت از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است تا جایی که خداوند به پیامبر خود امر به مشاوره داد.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه شوراها از جایگاه بالایی در کشور ما برخوردار هستند، تصریح کرد: مشورت نیز از جایگاه بالایی در دین اسلام برخوردار است تا جایی که سوره‌ای به نام شورا در قرآن آمده است.
وی با تأکید بر اینکه نظام شورایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و از یادگاران ارزشمند امام خمینی(ره) است، تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید تنها برای رضای خدا و با اخلاص در راه حل مشکلات مردم اهتمام لازم را داشته باشند.
امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه شوراها باید امانتدار رای مردم باشند، تصریح کرد: پیامبر ما چهل سال در میان امت خود طوری زندگی کرد که مردم او را محمد امین نامیدند و بعد از آن خدا به پیامبر فرصت هدایت به مردم داد.
این مسئول با بیان اینکه خداوند به پیامبر اکرم(ص) که معصوم بود و عقل هیچکس به ایشان نمی‌رسید فرمود که مشاوره بگیرد، تصریح کرد: این امر بیانگر اهمیت مشورت در اسلام است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به بحران آب موجود در روستاها، تصریح کرد: شوراهای اسلامی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های روحانیون و مبلغین مردم را نسبت به این موضوع حساس کنند.
وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید از فرصت خدمت که توسط مردم به آنها اعطا شده است بهترین استفاده را بکنند و طوری عمل نکنند که مردم از نظام و ارزش‌های انقلاب و شهدا دلسر شوند.
این مسئول با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در روستاها، یادآور شد: پرداخت زکات در روستاها علاوه بر رفع فقر از این مناطق می تواند به توسعه و عمران و آبادانی روستاها نیز کمک کند.
انتهای پیام
captcha