تجلیل از مؤدیان و زکات پردازان آشتیانی
کد خبر: 3711440
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

تجلیل از مؤدیان و زکات پردازان آشتیانی

گروه اجتماعی- طی مراسمی از مؤدیان، پرداخت‌کنندگان زکات و از اعضای هیئت عامل مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان آشتیان تقدیر شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت اعیاد شعبانیه از مؤدیان، پرداخت‌کنندگان زکات و از اعضای هیئت عامل مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان آشتیان تقدیر شد.
حجت‌الاسلام نیشابوری، امام ‌جمعه آشتیان در این مراسم با تأکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات گفت: مبلغان و روحانیون می‌توانند از منابر و خطابه در جهت تبیین فریضه الهی زکات تلاش و مردم با پرداخت کردن زکات واجب و مستحبی مال و اموال خود را پاک و موجبات رضایت و نزول برکات خداوند را فراهم کنند.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در اسلام گفت: کشاورزان همان‌گونه که درختان خود را هرس می‌‌کنند با پرداخت خمس و زکات مال خود را هرس کنند که خداوند وعده داده است چندین برابر خمس را به کسی که این فریضه را به جا آورد برمی‌گرداند.
وی با اشاره به اهمیت مراکز نیکوکاری در فقرزدایی و رفع محرومیت گفت: خوشبختانه با فعالیت این مراکز ،در امر کمک‌رسانی به مددجویان تسهیل شده است.
حمید فراهی، رئیس کمیته امداد شهرستان آشتیان نیز با بیان اینکه پرداخت به‌ موقع زکات نیازمند فرهنگ‌سازی جدی بوده و در رفع مشکل نیازمندان و رشد اقتصادی مؤثر است، گفت: زکات از واجبات مالی و عبادی است، اگر زکات اموال به ‌موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.
وی افزود: زکات پل اسلام و عامل بسیار قوی و نیرومندی برای رونق بازار اقتصادی و پاک‌سازی تمامی آلودگی‌ها است. اعزام مبلغان به روستاهای شهرستان، نصب بنر، برگزاری جشن‌های شکرگزاری، برداشت گندم و تشویق کشاورزان به پرداخت زکات در خطبه‌های نماز جمعه از اقداماتی است که برای ترویج این واجب الهی در سطح شهرستان آشتیان انجام ‌شده است.
فراهی تصریح کرد: عمده زکات جمع‌آوری‌ شده به‌ منظور تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمان، تحصیل و مسکن محرومان و مابقی به‌ منظور احداث مسجد، مرمت مسجد، تجهیز مسجد، مرمت حسینیه، بهسازی روستا و سایر پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام

captcha