گلچینی از وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی
کد خبر: 3711445
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

گلچینی از وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی

گروه اجتماعی ـ در گلچینی از وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی آمده است: «ما باید بدانیم که هر وقت با سلاح ایمان تکیه کنیم در زندگی و مشکلات هیچ خطری نمی‌تواند ما را تهدید کند. همیشه در راه خدا صبر کنید و آماده جهاد و شهادت در راه خدا باشید. همیشه پیرو امام و پشیتیبان انقلاب باشید و با تمام توان از کشور دفاع کنید».

گلچینی از وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید براتعلی توکلی در سی‎ام مهرماه سال 49 از پدری به نام امیر و مادری به‌نام آسیه متولد شد و تحصیلات خود را تا دوم ابتدایی ادامه داد و در نوزدهم تیرماه سال 67 در بانه براثر اصابت گلوله به سر و پا به شهادت نائل آمد و در گلزار مرکزی شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.
در گلچینی از وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی می‎خوانیم: «این دنیا فانی و گذرا است و فرجام کار همه ما این است که با مرگ در پیشگاه خداوند حاضر می‌شویم ولکن چه مرگی شیرین‌تر و گواراتر از شربت شهادت است.ما باید بدانیم که هر وقت با سلاح ایمان تکیه کنیم در زندگی و مشکلات هیچ خطری نمی‌تواند ما را تهدید کند.همیشه در راه خدا صبر کنید و آماده جهاد و شهادت در راه خدا باشید.همیشه پیرو امام و پشیتیبان انقلاب اسلامی باشید و همیشه در صحنه انقلاب با تمام توان حاضر و آماده باشید و از کشور خود دفاع کنید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید براتعلی توکلی

این وصیت‌نامه را می‎نویسم حال نمی‎دانم که توفیق شهادت را نصیبم می‌کند و از این درجه بزرگ بزرگ بهره‌مندم می‎کند یا نه.نمی‌دانم ولی می‎دانم خداوند انسان‌ها را آزمایش می‎کند و مسلم است که او به همه چیز آگاه است و مقصود او از امتحان ما چیز دیگری است.امتحان میدان عمل است و تا انسان وارد عمل نشده میزان و درجه واقعی اعتقاد او معلوم نمی‎شود.
ما باید بدانیم که این دنیا فانی و گذرا است و فرجام کار همه ما این است که با مرگ در پیشگاه خداوند حاضر می‎شویم و به‌سوی او بازمی‌گردیم و لکن چه مرگی شیرین‌تر و گواراتر از شربت شهادت است.انسان ممکن است به زبان ادعای ایمان به خدا را داشته باشد اما اگر بتواند در میدان عمل که همان میدان سختی‎ها و مشکلات است ثابت‌قدم بماند و سستی پیدا نکند و لغزش پیدا نکند آن وقت است که دیگر معلوم می‎شود ایمان او فقط به زبان نیست بلکه واقعاً در قلب او جای دارد.پس ما باید بدانیم که هر وقت با سلاح ایکان تکیه کنیم در زندگی و مشکلات هیچ خطری نمی‎تواند ما را تهدید کند.
حال به شما ملت ایران توصیه می‎کنم همیشه در راه خدا صبر کنید و آماده جهاد و شهادت در راه خدا باشید.وقتی که شما در راه اسلام و حق و عدالت قدم نهادید و پرچم مبارزه با کفر و ظلم را برافراشتید دشمنان از هر سو به شما رو خواهند آورد و با شما نبرد خواهند کرد.مؤمنان در این نبرد مردانه می‎جنگند و بعضی از آن‌ها دلیرانه به خاک و خون می‎غلتند و شهید می‎شوند «و مبادا که گمان کنید این شهیدان مرده‌اند و نابود شده‌اند آن‌ها حیات جاودان دارند».
حال به خانواده‌ام سفارش می‎کنم برای من ناراحت نباشید چون راهی رفتم که خداوند فقط نصیب عده‌ای از انسان‌های شایسته خود می‌کند و بدانید اگر من شهید شدم آرزوی واقعی من شهادت بوده است و تنها خواهشی که دارم همیشه پیرو امام و پشتیبان انقلاب اسلامی باشید و همیشه در صحنه انقلاب با تمام توان حاضر و آماده باشید و از کشور خود دفاع کنید».‌
انتهای پیام

captcha