نقش مساجد در بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3711453
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
پلارک بیان کرد:

نقش مساجد در بازسازی عتبات عالیات

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات از مساجد آغاز شد و اکنون نیز در ادامه راه، امید زیادی به کمک‌‌های مادی و معنوی نمازگزاران مساجد، ائمه جماعات و جمعه و اهل منابر داریم.

نقش مساجد در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و احیای جایگاه رفیع مسجد در مناسبات فرهنگی و اجتماعی کشورمان، دهه پایانی ماه شعبان، دهه «تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شد؛ همه ساله رسم بر این بود که مومنان خداجو در این ایام با غبارروبی از مساجد، خانه خدا را مهیای پذیرایی از نمازگزاران در ماه رمضان می‌کنند اما پس از طرح شعار: «مسجد، پایگاه همه کارهای نیک» از سوی رهبر معظم انقلاب، تکریم مساجد معنای وسیع‌تری پیدا کرد و امروز دیگر تلاش برای بازتعریف نسبت مساجد با مقولاتی همچون: خانواده، مدرسه، دانشگاه، فعالیت‌های خیریه و .... از مصادیق این تکریم به شمار می‌رود، زیرا قرار است مسجد به عنوان پایگاه همه کارهای نیک تثبیت شود و بنظر می‌رسد دهه «تکریم و غبارروبی مساجد» بهترین ایام برای طرح این موضوعات باشد. از این روی، در آستانه هفته تکریم و غبارروبی مساجد، خبرنگار ایکنا، نقش مساجد در کمک به بازسازی عتبات عالیات را که مصداق بارزی از کارهای نیک و عام‌المنفعه است، از رئیس این ستاد جویا شد.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به وجود ظرفیت بالای فرهنگی مساجد و نمازگزاران و احتمال کمک گرفتن از این ظرفیت گفت: طبق فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) مساجد سنگرند، این تعریف بسیار صحیح و دقیقی است که نوع نگاه به مساجد را مشخص می‌کند، آغاز کمک به بازسازی عتبات عالیات از مساجد بوده و هم اکنون امید زیادی به نمازگزاران مساجد و ائمه جماعات و جمعه و اهل منابر داریم؛ وعاظ و نمازگزاران مساجد می‌توانند با کمک‌های شخصی و خانوادگی به بازسازی اعتاب مقدسه و تبلیغ اقدامات صورت گرفته ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک حال ما باشند.

پلارک افزود: با آنکه روش‌های موجود جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد به بازسازی عتبات را نمی‌پسندم اما به نظر می‌رسد همین که توجه و دقت نمازگزاران و ائمه جماعات به امر مهم لزوم بازسازی اعتاب مقدس و دستاوردهای معنوی، اقتصادی و ... برای مردم کشورمان وجود دارد برای ما کافی باشد اما ترجیح ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کمک‌ها از طریق اپراتورهای تلفن همراه است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه اظهار کرد: همه نمازگزاران مساجد به عنوان بخشی از خانواده‌های متدین کشورمان، مرجعی برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند، ضمن اینکه اعتماد جامعه به نمازگزاران موجب افزایش کمک‌های مردمی به امر بازسازی اعتاب مقدس است، به همین جهت دیگر اعضای خانواده نمازگزار هم می‌تواند مرجعی برای افزایش کمک‌ها به حساب آید.

پلارک در پایان گفت: مدیران استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات با مدیران امور مساجد استان‌ها و شهرستان‌ها در هماهنگی کامل هستند تا بتوانند از ظرفیت مساجد، نمازهای جمعه و نمازگزاران نهایت بهره را داشته باشند، ضمن اینکه سخنرانی‌های مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات در مساجد و منابر جمعه می‌تواند موثر باشد و امیدواریم این تعامل تقویت شود.

 انتهای پیام

captcha