تشریح جزئیات ثبت‌نام بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن بيت‌الاحزان/ تربیت 2 هزار حافظ كل قرآن
کد خبر: 3711514
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
شاهسونی تبیین كرد:

تشریح جزئیات ثبت‌نام بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن بيت‌الاحزان/ تربیت 2 هزار حافظ كل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به تشریح جزئیات ثبت‌نام طرح‌های ملی «رحله»، مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن و مراكز روزانه حفظ تخصصی دو ساله قرآن ویژه بانوان پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران كه به میزبانی خبرگزاری ایكنا در دفتر ریاست جهاد دانشگاهی فارس برگزار شد، ابتدا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در سال 75 از روستای ماهفرخان استهبان فعالیت خود را به صورت یك حركت از پایین به بالا آغاز كرد و امروز فعالیت‌های آن به مراكز شهرهای مختلف كشورمان رسیده است.

فعالیت 170 شعبه در 14 استان كشور
وی از فعالیت 170 شعبه در 14 استان كشور و همچنین 13 مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن و 100 مدرسه و مهد پیش‌دبستانی و چندین مدرسه غیرانتفاعی متعلق به این مؤسسه در نقاط مختلف كشور خبر داد و افزود: تاكنون یك هزار و 700 حافظ كل قرآن كریم در مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن كریم این مؤسسه تربیت شده‌اند كه با توجه به حافظانی كه امسال نیز از این مراكز فارغ‌التحفیظ می‌شوند این تعداد در سال جاری به 2 هزار حافظ كل قرآن كریم خواهد رسید.

تشریح جزئیات ثبت‌نام بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن/ تربیت 2 هزار حافظ كل قرآن

هر ساله حداقل 2 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن تربیت می‌شوند
شاهسونی با بیان اینكه در طی 22 سال فعالیت این مؤسسه تاكنون بیش از 20 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن تربیت شده‌اند، افزود: هر ساله حداقل 2 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن در طی اجرای طرح‌های مختلف این مؤسسه در نقاط مختلف كشورمان تربیت می‌شوند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با تصریح اینكه نتیجه فعالیت‌های تخصصی مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت نیروهای كارآمد قرآنی در عرصه مدیریت، اساتید و معلمان قرآن است، گفت: بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن كریم كشور توسط این مؤسسه هر ساله اجرا می‌شود.
وی اظهار كرد: طرح ملی «رحله» ویژه ایام فراغت تابستان، مراكز تخصصی شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن و مراكز شبانه‌روزی تخصصی حفظ دو ساله قرآن ویژه بانوان از جمله طرح‌ها و فعالیت‌های ما برای تربیت حافظان قرآن كریم هستند كه ثبت‌نام در این طرح‌ها از 5 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

تشریح جزئیات ثبت‌نام بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن/ تربیت 2 هزار حافظ كل قرآن

فعالیت مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن در 13 نقطه و 9 استان كشور
شاهسونی با یادآوری اینكه مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن این مؤسسه سابقه 17 ساله دارد، گفت: این مدارس در 13 نقطه كشور در حال فعالیت هستند كه شعبه‌های كرمانشاه، بروجرد و خواهران استهبان (با وقفه یكساله) در سال جاری آغاز به فعالیت كرده‌اند.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن كریم ادامه داد: این مراكز در 13 نقطه و 9 استان كشور شامل شهرهای بیرجند، مشهد، تهران، كرمانشاه، قم، بروجرد، ملایر، آباد، فسا، شیراز و سه مركز در استهبان مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار كرد: بعد از ثبت‌نام در این مراكز، مرحله گزینش و مصاحبه اولیه از متقاضیان ورود به این مراكز انجام شده و متقاضیان بعد از طی دوره آزمایشی و شركت در آزمون پایانی، در صورت پذیرش به دوره اصلی این مراكز راه پیدا می‌كنند ضمن اینكه در طول یكسال علاوه بر حفظ كل قرآن كریم، مفاهیم، تجوید و ترتیل قرآن كریم نیز به آنان آموزش داده می‌شود.

اجرای طرح ملی «رحله 4» در 22 مركز و 8 استان
شاهسونی با اشاره به اجرای چهارمین دوره طرح ملی «رحله» در سال جاری گفت: این طرح ویژه اوقات فراغت تابستان برای حفظ جزء 30 قرآن كریم و سوره بقره در سال جاری در 22 مركز و 8 استان خوزستان، فارس، خراسان رضوی، كرمان، همدان، یزد و خراسان جنوبی اجرا می‌شود كه البته مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن نیز مجری این طرح هستند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت فارس با یادآوری اینكه این طرح‌ها ویژه جوانان 14 تا 22 سال است كه در نوع خودش یك فعالیت قرآنی منحصر به فرد است و بیشترین تعداد شركت‌كنندگان در این طرح‌ها را آقایان تشكیل می‌دهند.
وی ادامه داد: عموم فعالیت‌های قرآنی كه در كشورمان توسط مؤسسات و یا ارگان‌های مختلف انجام می‌شود، متأسفانه بیشتر در بخش بانوان است اما در بخش آقایان كار خاصی انجام نمی‌شود لذا این مؤسسه تلاش می‌كند تا این نقیصه را برطرف كند.
شاهسونی همچنین به فعالیت مراكز شبانه‌روزی حفظ دو ساله قرآن ویژه بانوان اشاره كرد و گفت: كلاس‌های این مراكز از صبح تا ظهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته تشكیل می‌شوند و در آن قرآن‌آموزان هر روز یك صفحه از قرآن را همراه با مفاهیم و ترجمه آن حفظ می‌كنند و در طول 2 سال موفق به حفظ كل قرآن كریم می‌شوند.

تلاش برای اعطای مدرك سازمان دارالقرآن‌الكریم به حافظان بیت‌الاحزان
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ادامه داد: ما امسال پیش‌بینی كردیم كه در امسال و سال آینده كسانی كه در این طرح شركت می‌كنند بتوانند مدرك سازمان دارالقرآن‌الكریم را كه معادل كارشناسی است دریافت كرده و بعد از آن بتوانند در آزمون كارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث سازمان سنجش شركت كنند.

تشریح جزئیات ثبت‌نام بزرگترین طرح‌های تخصصی حفظ قرآن/ تربیت 2 هزار حافظ كل قرآن

فعالیت 50 مركز تخصصی حفظ دو ساله قرآن ویژه بانوان در سال جاری
وی با بیان اینكه سال گذشته ما 30 مركز تخصصی بانوان را راه‌اندازی كردیم، گفت: امسال این تعداد به 50 مركز در 5 استان كرمان، تهران، بوشهر، فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خواهد رسید.
شاهسونی یادآور شد: مصاحبه و آزمون ورودی این طرح‌ها در اواخر خردادماه انجام شده و خود طرح‌ها نیز از 15 تیرماه به صورت رسمی آغاز به كار خواهند كرد و امیدواریم كه خروجی این طرح‌ها تربیت مبلغان، مدیران و معلمان قوی قرآنی برای سطح كشور باشد.
مدیر مؤسسه قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) یادآور شد كه علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در طرح‌های مذكور می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه به آدرس http://beytolahzan.ir مراجعه كنند.
وی در ادامه به همكاری سازمان اوقاف با این مؤسسه اشاره كرد و گفت: رئیس سازمان اوقاف دستور دادند كه هر اداره اوقاف استان باید حداقل یك مركز تخصصی حفظ قرآن را راه‌اندازی كند و هرچند كه هنوز موفق نشدیم تعاملات خود را با استان‌ها به‌صورت جدی داشته باشیم.

 راه‌اندازی 2 مركز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن در استان‌های كرمان و لرستان
شاهسونی ادامه داد: امسال قرار بود 4 مركز در 4 استان راه‌اندازی شود كه تاكنون تنها در استان‌های كرمان و لرستان موفق شدیم این مراكز را راه‌اندازی كنیم و دو سه استان دیگر به بحث زمان‌بندی ما نرسیدند اما در عین حال این همكاری سازمان اوقاف با بیت‌الاحزان جای قدردانی دارد.

فارس می‌تواند محور حفظ قرآن كشور باشد
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در بخش پایانی سخنان خود تأكید كرد كه استان فارس و مؤسسه بیت‌الاحزان می‌تواند محور حفظ قرآن در كشور باشد كما اینكه این اتفاق نیز خود به خود افتاده است اما نكته‌ای كه باید بدان توجه كرد، توجه جدی مسئولان استان به این مسئله است تا بتوانیم شعار فارس، قطب قرآنی كشور را محقق كنیم.
انتهای پیام

captcha