کلید سعادت و شقاوت جامعه در دستان معلم است
کد خبر: 3711524
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

کلید سعادت و شقاوت جامعه در دستان معلم است

گروه فرهنگی- امام جمعه فردیس بزرگداشت مقام معلم را نه در طول هفته معلم، بلکه در تمامی روزها و ایام ضروری خواند، گفت: کلید سعادت و شقاوت جامعه در دستان معلم است.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در گفت وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه معلم چراغ فروزنده و سرزمین علم و فرهیختگی است، اظهار کرد: معلم دانستن و شناختن را با گذشت و مهرآفرینی به جان‌های شیفته آموختن ارزانی می‌دارد و تلاش امروزش اعتلای فرهنگ و اندیشه فردای ایران اسلامی است.
وی بزرگداشت مقام معلم را نه در طول هفته معلم، بلکه در تمامی روزها و ایام ضروری خواند و با بیان اینکه سعادت و توسعه جامعه بستگی به آموزش و پرورش آن کشور دارد، گفت: تکریم معلمان یک وظیفه عمومی است و جامعه فرهنگی باید از سوی آحاد مردم مورد تکریم قرار بگیرد چرا که نقش تعلیم و تربیت نسل‌های آینده جامعه را این قشر فرهیخته برعهده دارند و این وظیفه مهمی است که باید همواره ارج نهاده شود.
این مسئول با اشاره به اینکه کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلم است، ابراز کرد: اگر هدایت‌های دلسوزانه و روشنگرانه معلمان نبود؛ امروز هیچ یک از ما نمی‌توانستیم مسیر تعالی و پیشرفت را طی کنیم و در این جایگاه قرار بگیریم.
ایمانی در ادامه با اشاره به راه و روشی که شاگرد از معلم خود می‌آموزد، گفت: استاد باید با فعالیت‌های تربیتی، شاگرد را از درون متحول کند و زمینه رشد و شکوفایی علمی و اخلاقی او را فراهم سازد.
امام جمعه فردیس تاکید کرد: معلمان باید با فعالیت‌های تربیتی، شاگرد را از درون متحول و رشد و شکوفایی اخلاقی نیز در کنار پیشرفت علمی در وجود دانش‌آموزان ایجاد کنند و این وظیفه همه معلمان و اساتید است.
وی در پایان با اشاره به اینکه آینده ایران اسلامی در دستان توانمند و با کفایت نسل امروز است؛ خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی، تلاش و تربیت نسلی با نشاط، متعهد، متخصص و کارآمد؛ آینده روشن و درخشانی را برای کشور رقم زد.
انتهای پیام./

captcha