دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل و عدم توانایی در روخوانی و روانخوانی قرآن
کد خبر: 3711549
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام پژمانفر عنوان کرد:

دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل و عدم توانایی در روخوانی و روانخوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 70 درصد دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت روخوانی و روانخوانی را ندارند، افزود: شایسته نیست دانش‌آموزان بعد از 12 سال تحصیل هنوز در روانخوانی و روخوانی قرآن دچار مشکل باشند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در اختتامیه سومین دوره مسابقه ملی «صدای نور» که امروز 15 اردیبهشت‌ماه در مجتمع کانون‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه امروز بن بست‌های فکری بسیاری در مقابل انسان وجود دارد، اظهار کرد: مشکلات بشر هر روز پیچیده‌تر می‌شود و تنها راه برون رفت از این مشکلات تمسک به قرآن و ائمه(ع) است.

دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل و عدم توانایی در روخوانی و روانخوانی قرآن
وی با تأکید بر اینکه قرآن فقط کتاب الفاظ نیست، گفت: قرآن کتاب زندگی و هدایت بشر است و باید قرآن را از فضای مظلومیتی که برایش به وجود آورده ایم، خارج کنیم.
قرآن را مبنای رفتار و زندگی قرار دهیم
پژمان‌فر با بیان اینکه باید قرآن را در زندگی خود وارد و مبنای رفتار و روش زندگی همه ما باشد، ابراز کرد: این مطالبه باید به یک جریان تبدیل شود.
قرآن کتاب هدایت بشریت
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای هدایت همه بشریت است، عنوان کرد: به فرموده یکی از بزرگان قرآن به دریا تشبیه شده است و هر کس به اندازه‌ وسع و توانایی خود از آن بهره‌مند می‌شود، کسانی فقط از ساحل آن استفاده می‌کنند و برخی نیز تا ته دریا رفته و از مرواریدهای درخشان آن نیز بهره‌مند می‌شوند.
توقف در ساحل قرآن باعث ناامیدی می‌شود
وی با تأکید بر اینکه نباید در ساحل قرآنی متوقف شویم، ابراز کرد: اینکه عده ای در ساحل قرآن متوقف شده اند آفتی است که باعث ناامیدی آنها شده است.
راه را برای تبیین مفاهیم قرآن باز کنیم
پژمان‌فر با بیان اینکه باید از دالان روخوانی و روانخوانی قرآن عبور کرد و راه را برای تبیین مفاهیم قرآن باز کنیم، ادامه داد: فراکسیون قرآن و عترت مجلس نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای تبیین مفاهیم قرآن و عبور از روخوانی دارد.
70 درصد از دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیلی مهارت روخوانی و روانخوانی ندارند
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 70 درصد دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیلی مهارت روخوانی و روانخوانی قرآن را ندارند، افزود: باید فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را در همه ارگان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ... برگزار کنیم تا همه در هر سطحی حداقل مهارت روخوانی قرآن را داشته باشند. برای جامعه اسلامی شایسته نیست که دانش‌آموزان بعد از 12 سال تحصیل هنوز در روان خوانی و روخوانی قرآن دچار مشکل هستند.

در ادامه هاشم جلیلی، رئیس موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با اشاره به اینکه این مسابقه در سال 96 به صورت ملی برگزار شد، اظهار کرد: هدف مسابقه صدای نور آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی به صورت ساده و روان است.
وی با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی باید تداوم و استمرار وجود داشته باشد تا این فعالیت‌ها به نتیجه برسد، ادامه داد: راهیان نور هر ساله برگزار می شود و چند سالی است که این فعالیت‌ ارزشمند نتیجه داده و می‌توان تغییرات همه جانبه‌ای را در دانشجویانی که به این سفر رفته‌اند، مشاهده کنیم.
جلیلی با تأکید به اینکه در مسابقه «صدای نور» نیز به نتایج دلخواه رسیده‌ایم، ابراز کرد: در همه ارگان‌ها اعم از دانشگاه‌ها و حوزه، متخصان فراوانی وجود دارد ولی متأسفانه ما از این نیروهای متخصص استفاده نمی‌کنیم.
رئیس موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با بیان اینکه همیشه صحبت از همکاری حوزه و دانشگاه است، افزود: عملا این همکاری بین این دو نهاد علمی دیده نمی‌شود باید از این متخصصان در هر دو حوزه استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه با تشکیل اتاق فکر از متخصصان هر دو حوزه می‌توان در فعالیت‌های فرهنگی پیشرفت چشم‌گیری داشت، عنوان کرد: در حال حاضر که دشمن بر روی مسائل فرهنگی ایران سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است ما می‌توانیم با ایجاد وحدت بین این دو حوزه در مقابل این هجمه سنگین ایستادگی کنیم.
فرهنگ، هویت ملی کشور است
جلیلی با تأکید بر اینکه فرهنگ، هویت ملی یک کشور است، گفت: اگر فرهنگ یک کشور مورد هجمه دشمن قرار گیرد باید منتظر تغییرات سنگین و وحشتناکی در جامعه باشیم.
گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم، سومین دوره مسابقه ملی و مجازی «صدای نور» که با هدف آشنا کردن مردم و به‌ویژه دانشجویان با تفسیر روان و ساده قرآن کریم حجت‌الاسلام محسن قرائتی برگزار شده بود، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۲۰:۳۱
0
0
این موضوع تنها به روخوانی از قرآن مربوط نیست. سیستم آموزش و پرورش در هیچ زمینه ای موفق به اثربخشی بالا نیست متاسفانه
captcha