دومین همایش ملی خیرماندگار برگزار می‌شود
کد خبر: 3711732
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

دومین همایش ملی خیرماندگار برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - با مشارکت جمعی از دانشگاه‌های برتر کشور؛ دومین همایش ملی خیرماندگار با رویکرد تقویت و ارتقاء جایگاه پژوهش در حوزه امر خیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد آلاء، دکتر محمدصالح طیب‌نیا؛ مدیرعامل بنیاد آلاء گفت: دومین «همایش ملی خیر ماندگار با تمرکز بر مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران» با رویکرد میان رشته ای، به همت بنیاد آلاء در روزهای پنجم و ششم دی ماه در شهر تهران برگزار می شود.
مدیرعامل بنیاد آلاء با اشاره به قدمت فعالیت‌های خیر و نوع‌دوستانه در کشور و فرهنگی ایرانی اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های خیر و نوع دوستانه همواره با اثرات بزرگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه بوده‌اند اما کمتر پژوهشگران برای تحقیق و پژوهش‌های علمی به این حوزه‌ها ورود پیدا کرده‌اند.
طیب‌نیا افزود: بنیاد خیریه راهبری آلاء علاوه بر فعالیت در حوزه‌های مختلف امور خیر، هدف اصلی خود را تولید و ترویج دانش و فرهنگ‌سازی در حوزه امر خیر قرار داده است؛ سعی بر آن دارد تا با تولید و به‌کارگیری دانش در حوزه امر خیر، منابع محدود خیریه‌ها و خیرین، عالمانه و بهینه هزینه شود و با فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌جای آن‌که تنها تعداد معدودی از جامعه عنوان خیّر را به دوش کشند، «هر ایرانی یک نیکوکار» باشد؛ تا بتوان مشکلات و معضلات جامعه را بهتر و کارآتر برطرف کند.
رئیس دومین همایش ملی خیرماندگار با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی خیرماندگار با تمرکز بر مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران در اسفند ماه سال 1395 تصریح کرد: بنیاد آلاء با توجه به رسالت خود یعنی پرداختن به امور خیر اولویت دار بر زمین مانده از یک سو و از سوی دیگر با توجه به حجم عظیمی از منابع خیر (مالی و غیرمالی) که هرساله در حوزه‌های مختلف اجتماعی هزینه می‌شود، برگزاری همایش‌ ملی خیرماندگار را به منظور پژوهش در این زمینه برای بررسی، آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و بهبود استفاده از منابع خیر کشور، به صورت دوسالانه در دستور کار خود قرار داد.
وی بیان داشت: با توجه به تجارب به دست آمده از نخستین همایش ملی خیرماندگار، بنیاد آلاء با مشارکت تعدادی از دانشگاه‌ها،‌ مراکز علمی، موسسات خیریه و دستگاه‌های اجرایی،‌ دومین «همایش خیرماندگار مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران» را با ویژگی‌های استاندارد یک همایش علمی و پژوهشی در دی ماه امسال در شهر تهران و برگزار می‌کند.
طیب‌نیا تقویت و ارتقاء جایگاه پژوهش و نوآوری و تولید علم نافع در حوزه امر خیر را یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش ملی خیر ماندگار عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد فرصت تجمع و گفتگوی عالمان و پژوهشگران در حوزه امر خیر، زمینه‌سازی استقرار نظام جامع پژوهش و نوآوری در حوزه امر خیر، شناسایی امور خیر الویت‌دار بر زمین مانده و سوق فعالیت‌های خیریه به آنها، تلاش برای ایجاد ساختارهای رسمی راهبری امر خیر در ایران و جلب توجه سیاستگذاران حوزه عمومی به امر خیر و نقش آن در حیات اجتماعی از جمله اهداف برگزاری همایش علمی خیر ماندگار است.
وی در ادامه اصلاح و افزایش محورهای دومین همایش علمی خیر ماندگار با توجه به تجارب به دست آمده از همایش اول اشاره کرد و تصریح کرد: مبانی و مفاهیم، آموزش، اقتصاد و مدیریت، جامعه و فرهنگ، فلسفه و روانشناسی، تاریخ، ارتباطات، رسانه و فضای مجازی، هنر و ادبیات، فقه و اخلاق و حقوق و سیاست از جمله محورهای اصلی این همایش دوروزه است.
رئیس دومین همایش ملی خیرماندگار از آغاز به کار رسمی دبیرخانه این همایش خبر داد و بیان داشت: دبیرخانه دومین همایش علمی خیرماندگار تا 15 مهرماه آماده دریافت چکیده مقالات خواهد بود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب‌سایت دومین همایش ملی خیرماندگار به نشانی ww.alaconf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 86015336 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha