تربیت سفیران قرآنی در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3711756
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

تربیت سفیران قرآنی در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی گفت: هدف از راه‌اندازی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم استان، آشنایی با مفاهیم ناب قرآن کریم در زندگی شخصی و اجتماعی و تربیت سفیران قرآنی است.

مصطفی لطفی‌نسب، معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی از سال ۱۳۶۷ تأسیس شده است.
وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مجمع، آشنایی با مفاهیم ناب قرآن کریم در زندگی شخصی و اجتماعی، تربیت سفیران قرآنی و زدودن غبار غربت و فراموشی از چهره قرآن کریم است.
معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی بیان کرد: رتبه‌های برتر فراوانی در رشته‌های تفسیر، قرائت و اذان در معتبرترین مسابقات از استان خراسان جنوبی هستند.
لطفی‌نسب ادامه داد: کلاس‌های اوقات فراغت این مجمع، در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی قرآن‌، تجوید، حفظ قرآن، صوت و لحن برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: جلسه هفتگي تجويد ويژه خواهران، كلاس حفظ ويژه برادران و كلاس صوت و لحن ويژه برادران نیز در این نهاد قرآنی استانی دایر است.
معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کلاس‌ها برای تمام سنین و آقایان و بانوان، برگزار می‌شود و همچنین كلاس حفظ ويژه خواهران این مجمع، جلسه هفتگي خانوادگي مجمع قاريان و حافظان قرآن، با تفسير استاد بهنام و قرائت قاريان برتر، هر هفته در این مجمع برگزار می‌شود.
لطفی‌نسب خاطرنشان کرد: جلسه هفتگي ویژه خواهران و دوره‌هاي تربيت معلم در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن با اعطاي مدرك مربي‌گري از سازمان دار‌القرآن كشور، در این مجمع برگزار می‌شود.
پخش زنده تفسیر قرآن برای دسترسی همگان
وی تصریح کرد: نرم‌افزارهای تقلید قرآن کریم در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی تولید شده است و جلسه تفسیر استاد بهنام، هر هفته ساعت 20 در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.
معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پخش زنده یکی از نوآوری‌های مجمع بوده است، افزود: پخش زنده تفسیر استاد بهنام در وب‌سایت www.majma-khj.ir برنامه‌ریزی شده است و افراد می‌توانند این مراسم را در هر مکانی دنبال کنند.
لطفی‌نسب اظهار کرد: آدرس مجمع در پیام‌رسان gharihafez@ و آدرس نرم‌افزارهای تقلید قرآن taghlidquran@ قابل دسترسی است.
فعالیت بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان پخش زنده هر شب برقرار خواهد بود، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، هر شب در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی، جلسه قرائت قاریان برتر استان همراه با تفسیر استاد بهنام برگزار می‌شود.
معاون اجرایی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث در مجمع با چند هزار جلد کتاب آماده خدمات‌رسانی است.
انتهای پیام

 

captcha