تشریح اقدامات بسیج سازندگی خوزستان در محرومیت‌زدایی و بیابان‌زدایی
کد خبر: 3712160
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

تشریح اقدامات بسیج سازندگی خوزستان در محرومیت‌زدایی و بیابان‌زدایی

گروه اجتماعی ـ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های ویژه سپاه مربوط به حوزه بسیج سازندگی است، گفت: حوزه عملیات بسیج سازندگی در جایی است که ماموریت‌های ناتمام وجود دارد و دولت در مناطق کم برخوردار و دارای پروژه‌های نیمه تمام نیاز به کمک دارد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که امروز 17 اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه سپاه هرجا احساس کند که انقلاب به خطر افتاده وارد عمل می‌شود، گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه سپاه مربوط به حوزه بسیج سازندگی است.

وی ادامه داد: حوزه عملیات بسیج سازندگی در جایی است که ماموریت‌های ناتمام وجود دارد و دولت در مناطق کم برخوردار و دارای پروژه‌های نیمه تمام نیاز به کمک دارد. به دلیل حوزه فعالیت بسیج سازندگی با همه اقشار مردم در ارتباط است و با حداقل هزینه‌ها کارهای بزرگی را به انجام می‌رساند.

حاجتی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی، اردوهای جهادی است، افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سال 96، 700 پروژه در دست داشتیم که با هزینه 7 و نیم میلیارد تومان به انجام رسید. در حوزه عمرانی بخش محرومیت زدایی 282 مورد ساخت منزل و خانه محروم را داشتیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است مقرر شد که در دو سال 97 و 98، 400 واحد خانه محروم، 800 واحد خانه تعمیری و 500 چشمه بهداشتی ساخته و به کمیته تحویل داده شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه عمرانی و پس از زلزله سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، بیش از یکصد کامیون اجناس از کمکهای مردمی و خیران برای مردم آن منطقه ارسال شد.

حاجتی با بیان اینکه با مشارکت مردم، خیران و دستگاه‌های دولتی بیش از 250 کانکس تهیه و در اختیار مردم زلزله‌زده سر پل ذهاب قرار گرفت، گفت: بسیج سازندگی استان خوزستان متعهد شده که شهرک 50 واحدی سبک را ساخته و تحویل دهد. همچنین 28 خانه تخریب شده به صورت کامل بازسازی شده است.

حاجتی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج اقتصاد مقاومتی، 553 کارگاه به منظور اشتغالزایی تشکیل شده که در این موضوع 70 میلیارد ریال وام به سپاه خوزستان تعلق گرفته است.

معاون هماهنگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی بیان کرد: این افراد در گروه‌های 30 نفری و در مجموع با 15 هزار عضو از اقشار مختلف که بیشتر دانشجو و دانش‌آموز هستند، سازماندهی شده است. هزینه‌های اردوهای جهادی با کمک‌های خیرین و بخشی از آورده‌های سپاه تأمین می‌شود. گروه‌های جهادی در دوره‌های 1، 3، 7 و 10 روزه به مناطق محروم اعزام شده و به ارائه خدمات پزشکی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می‌پردازند. که بیشتری بهره‌برداری از گروه‌های جهادی در بخش‌های عمرانی و پزشکی است. به دلیل آنکه برخی از پروژه‌ها به زمان بیشتری برای به ثمر رسیدن نیاز دارند، گروه‌ها در 350 نقطه استان متمرکز شده‌اند.

وی به اقدامات سپاه استان در زمینه بیابان‌زدایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 120 هزار نهال در منطقه دهنو در 800 هکتار زمین تحویل داده شده و در جنوب شرق اهواز یا همان منطقه فوق بحرانی شامل منطقه غیزانیه، تعهد ما بیابان‌زدایی از چهار هزار هکتاز زمین بود که در حال حاضر با کاشت 640 هزار هکتار نهال، 3200 هزار هکتار آن به اتمام رسیده است. همچنین بانک مهر اقتصاد از محل صرفه‌جویی در چاپ سالنامه مبلغ یک میلیارد تومان را برای درختکاری در 180 هکتار به سپاه کمک کرد.

همچنین سرهنگ ممبینی رئیس بسیج سازندگی سپاه استان خوزستان با اشاره به آغاز هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: در این هفته، برنامه‌هایی همچون کلنگ‌زنی 3 پروژه محرومیت‌زدایی و افتتاح خانه شهید هادی‌نژاد جهادگر سپاه در شهرستان آغاجری، انعقاد قرارداد با کمیته امداد امام خمینی مبنی بر ساخت 800 باب منزل و 500 چشمه بهداشتی، جلسه آسیب‌شناسی گروه‌های جهادی، انجام خواهند گرفت.

انتهای پیام

captcha