مقاوم‌سازی نسل جوان در برابر هجوم فتنه‌ها با مراجعه به قرآن
کد خبر: 3712281
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
غلامعلی:

مقاوم‌سازی نسل جوان در برابر هجوم فتنه‌ها با مراجعه به قرآن

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم گفت: امروزه نمی‌توان از هجوم اطلاعات و فتنه‌ها جلوگیری کرد مگر اینکه جوان را در مواجهه با این مسائل مقاوم کرده باشیم و مقاوم سازی با انس بیشتر آنها با متون اصلی دین از جمله قرآن امکان‌پذیر می‌شود.

مقاوم‌سازی نسل جوان در برابر هجوم فتنه‌ها با مراجعه به قرآن

حجت‌الاسلام احمد غلامعلی، سرپرست دانشکده علوم و معارف قرآن دانشگاه قرآن و حدیث قم، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی با تأکید بر اثرگذاری جلسات صحیفه سجادیه برای نسل جوان گفت: جلسات صحیفه سجادیه باید در دسترس همگان باشد به نحوی که نوجوانان به آسانی بتوانند به اساتید دسترسی داشته باشند و پاسخ قانع کننده بگیرند نه اینکه به سادگی ساکت و قانع شوند و ساکت شدن و ماندن برای ما معیار نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث قم ادامه داد: بنده معتقدم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارای محتوایی است که اگر بتوانیم آن را امروزی و کاربردی کنیم، نسلی عاقل، عالم و متدین خواهیم داشت و سه خصلت عقل، علم و تدین در نسل‌ها ایجاد خواهد شد.
سرپرست دانشکده علوم و معارف قرآن قم بیان کرد: دوری از سه منبع قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و پرداختن به مسائلی که نیاز جامعه و زندگی نیست، دینداری سودمند را با مشکل مواجه می‌کند، مراجعه به این سه کتاب ارزشمند هر انسانی را در دین استوار می‌سازد.
حجت‌الاسلام غلامعلی خاطر نشان کرد: امروزه شبهات متعدد، فتنه‌ها و اطلاعات با سرعت هر چه تمام به نسل جوان و نوجوان منتقل می‌شود و نمی‌توان از هجوم اطلاعات و فتنه‌ها جلوگیری کرد مگر اینکه جوان را در مواجهه با این مسائل مقاوم کرده باشیم و مقاوم‌سازی با انس بیشتر آنها با متون اصلی دین از جمله قرآن امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام

captcha