روزه اولی ها در دزفول به استقبال ضیافت الهی رفتند + عکس
کد خبر: 3712414
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

روزه اولی ها در دزفول به استقبال ضیافت الهی رفتند + عکس

گروه اجتماعی ـ آستانه ماه مبارک رمضان «جشنواره روزه اولی‌ها» ویژه دختران تازه مکلف شده در دزفول برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، در آستانه ماه مبارک رمضان «جشنواره روزه اولی‌ها» ویژه دختران تازه مکلف شده  روز گذشته 17 اردیبهشت در دزفول برگزار شد.

این آیین که به همت واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان اسلام دزفول و با همکاری اداره آموزش و پرورش دزفول در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد، با حضور 976 دانش آموز دختر که امسال به سن تکلیف رسیده و میهمان ضیافت رمضان هستند، مربیان و جمعی از مسؤلان همراه بود.

در این جشنواره دانش آموزانِ روزه اولی با بر سرکردن چادر نماز در فضایی شاد و معنوی، آغاز شکفتن شکوفه‌های ایمان و بندگی و نزدیک تر شدن خود به خدای متعال و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک را در اوّلین سال روزه داری خود جشن گرفتند تا خاطره‌ای شیرین و ماندگار از اولین سال روزه داری خود داشته باشند.

بخش آغازین این برنامه تلاوت قرآن همراه با اجرای آیین حاملان قرآن بود، سپس دکلمه‌ای توسط معصومه شانه ساز اجرا شد و با همراهی گروه گارد پرچم، سرود ملّی پخش شد.

با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی این جشن پیوند صمیمانه کودکان و نوجوانان با روحانیون بود، حجت الاسلام سیّد مرتضی میر غفاری کارشناس برنامه، به همراه یک گروه هنری توانمند از قم مهمان این برنامه بودند. این گروه هنری با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله نمایش‌های خلاق، شعر و چندین مسابقه به آشنایی با فرهنگ روزه داری و آموزش مفاهیم دینی به دانش آموزان دختر تازه مکلف شده پرداختند.

از دیگر فعالیت‌های آموزشی این گروهِ خلاق: مسابقه نماز، مسابقه احکام، لزوم آغاز کارها با نام خدا، آداب نماز ، دوری از شیطان و اطاعت از خدا بود.

انتهای پیام

captcha