مشکل مکان مدرسه شبانه‌روزی حضرت ولی‌عصر(عج) هنوز حل نشده است/ وعده وعیدهای بی‌سرانجام
کد خبر: 3712415
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
حجت‌الاسلام نوبختی:

مشکل مکان مدرسه شبانه‌روزی حضرت ولی‌عصر(عج) هنوز حل نشده است/ وعده وعیدهای بی‌سرانجام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران با اشاره به مشکل مکان و کمبود امکاناتی که برای حافظان مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) به وجود آمده است، اظهار کرد: اخیراً قول مساعدی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوع حمایت و حتی گسترش این شعبه داده شد اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نوبختی، امام جماعت مسجد جابری و مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران درخصوص تشریح برنامه‌ مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تاکنون 10 مدرسه شبانه‌روزی در استهبان فارس، بروجرد، قم و تهران افتتاح کرده که به تازگی نیز در بیرجند و مشهد دو مدرسه شبانه‌روزی افتتاح شد.

وی درخصوص مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن در تهران با وجود افتتاح و راه‌اندازی از سال 1393، ادامه داد: ما با دو شعبه در تهران فعالیتمان را آغاز کردیم، نخستین شعبه در شهرری و دومین شعبه جنب مسجد جابری راه‌اندازی شد آن هم به‌دلیل اعتقادی که بنده به این داشتم که باید در کنار هر مسجدی دارالقرآن فعالی وجود داشته باشد. چون مساجد محلی برای تلاوت و آموزش قرآن هستند.
نوبختی عنوان کرد: با افتتاح این دو شعبه درخواست‌های متعددی از دیگر شهرستان‌های استان تهران برای راه‌اندازی شعب دیگر از بیت‌الاحزان به‌ویژه برای حفظ یکساله داشتیم اما دیدیم که نیرو برای تأمین این شعب نداریم چون حافظان و قرآن‌آموزان سال نخست این شعبه نیز نیروهای مهاجر بودند که از استهبان و شیراز در این مدرسه حضور داشتند.

مشکل مکان مدرسه شبانه‌روزی حضرت ولی‌عصر(عج) هنوز حل نشد/ قول‌های مساعدی که در دالان‌های هزار توی سازمان‌ها گم می‌شود
وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم مدرسه شبانه‌روزی در تهران افتتاح کنیم و از جوان‌های برومند تهرانی پس از پرورش و تربیت در عرصه حفظ قرآن به عنوان استاد و معلم در شعب دیگر بیت‌الاحزان شهر تهران و یا دیگر شهرهای اطراف تهران استفاده کنیم و بهره‌مند شویم.
مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران بیان کرد: بیت‌الاحزان 175 شعبه در 14 استان کشور دارد و متأسفانه در تهران شعبه‌ای تا آن سال نداشتیم و بیشتر دغدغه‌شان راه‌اندازی شعب در مناطق محروم چون زاهدان، کرمان و بوشهر و اهواز و ... بود.
وی با اشاره به اینکه به‌دلیل اینکه تهران طی سال‌های اخیر بیش از هر سال دیگر دچار هجمه‌های دشمنان است بر آن شدیم تا شعبه‌ای از مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران راه‌اندازی کنیم، اضافه کرد: لذا باید جوانان را در پناه قرآن ببریم و بنابراین طی سال 93 این درخواست را از حجت‌الاسلام شاهسونی، مسئول بیت‌الاحزان خواستار شدم که با وجود مشکلات مالی اما راه‌اندازی شد.
نوبختی با اشاره به آیه «‌وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا‌» بیان کرد: بنا‌براین حرکت کردیم و طی سال گذشته یکی از ارگان‌ها مکانی را به‌عنوان یکساله برای پذیرش بانوان در اختیار شعبه تهران در پردیس بومهن قرار داد که طی آن 20 نفر از بانوان حافظ قرآن شدند.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در تهران 350 نفر ثبت نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد 70 نفر در طرح آزمایشی شرکت و پس از مصاحبه از این تعداد 20 نفر در مدرسه شبانه‌روزی در بخش آقایان راه پیدا کردند  و در ادامه طی سال 96، 17 نفر از آقایان توانستند حافظ کل قرآن شوند که تعدادی نیز به حوزه علمیه برای تحصیل در علوم دینی ورود پیدا کردند.

مشکل مکان مدرسه شبانه‌روزی حضرت ولی‌عصر(عج) هنوز حل نشد/ قول‌های مساعدی که در دالان‌های هزار توی سازمان‌ها گم می‌شود
نوبختی با اشاره به اینکه امسال با عدم امکانات روبرو هستیم، عنوان کرد: ساختمان فعلی با وجود اینکه از موقوفه مسجد جابری هست و سعی کردیم امکاناتی را نیز برای آن مهیا کنیم اما در شأن قرآن و حافظان قرآن نیست که در مکان قدیمی، با حداقل امکانات باشند.
وی با اشاره به درخواست‌های زیادی که از سوی متقاضیان برای حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی در تهران است، عنوان کرد: اما در صورتی که مکان مناسب فراهم نشود چه بسا که تعطیل شود.
نوبختی با تأکید بر اینکه عمده صادرات ما به کشورهای دیگر باید معارف قرآن باشد، اظهار کرد: آیا در این زمینه قدم برداشته‌ایم؟ ما که منتظر حکومت جهانی هستیم آیا به جز توجه و اهتمام به قرآن فراهم می‌شود؟ درست است کار قرآنی در تهران زیاد می‌شود اما کار اصولی در زمینه قرآن آیا انجام می‌شود، کاری که بتواند حافظ قرآن که افسران جنگ نرم هستند، تربیت کند.
وی درخصوص اینکه آیا به دستگاه‌های دیگر برای حمایت از آنها مراجعه کرده است، یا خیر؟ بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کمک‌های خوبی را به بیت‌الاحزان در سراسر کشور کرده است اما این حمایت‌ها کافی نبوده است به‌ویژه اینکه پس از مصاحبه‌هایی درخصوص اینکه شاید این شعبه به تعطیلی منجر شود، قول‌های مساعدی از سوی حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی‌ فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوع حمایت و حتی گسترش این شعبه داده شد اما گویا این در دالان‌‌های هزار توی سازمان‌ گم شده و تا‌کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.
وی ادامه داد: در کنار مسجد جابری تهران، ملکی را خریداری و تقریباً دو سوم آن را وقف کردیم و یک سوم آن هنوز باقی مانده است، طبق نامه‌ای که به اوقاف تحویل دادم پیشنهاد دادم که چون مسجد دارای امکاناتی چون سالن همایش و ... است اگر این ساختمان نیز به صورت کامل تملیک شود در کنار مسجد، مدرسه قرآنی قرار می‌گیرد که طرح آزمایشی برای استقبال دیگر مساجد خواهد شد تا شاید این امر در کنار دیگر مساجد رخ دهد که تا به الان جوابی نگرفته‌ایم و امیدواریم که مساعدت داشته باشند.
نوبختی با ابراز گلایه از اینکه برخی از دستگاه‌ها و مراکز دارای ساختمان‌هایی چه بسا بلااستفاده نیز هستند، گفت: هنگامی هم که به آنها مراجعه می‌کنیم با این پاسخ برمی‌خوریم که طی فلان آئین‌نامه و بخشنامه این امکان را نداریم و... روبرو می‌شویم.
مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران اظهار کرد: معتقدم مردم باید به صحنه بیایند چرا که خیران زیادی هستند که اگر بتوانند ما را برای سرپا نگهداشتن مؤسسه در تهران کمک کنند، قرآن را یاری کرده‌اند.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین نوبختی، امام جماعت مسجد جابری و مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران روز گذشته، ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور در برنامه رصد شبکه قرآن و معارف سیما به تشریح برنامه‌های شعبه تهران بیت‌الاحزان و همچنین مدرسه شبانه روزی حضرت ولی‌عصر(عج) پرداخت.
همچنین شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان در تهران ‌میدان شهدا، خیابان شکوفه، خیابان شهید دورودیان قرار دارد.
انتهای پیام

captcha