سمینار «روزه و سلامت» در تبریز برگزار می‎شود
کد خبر: 3712524
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

سمینار «روزه و سلامت» در تبریز برگزار می‎شود

گروه اجتماعی- مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: سمینار «روزه و سلامت» بیستم اردیبهشت ماه جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‎شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام یوسف خیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز 18 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری سمینار «روزه و سلامت» به همت مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‎ای علوم سلامت و معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: این سمینار بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت 8 الی 13 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‎شود.

سمینار «روزه و سلامت» در تبریز برگزار می‎شود

وی، با بیان این که احکام در دین اسلام بر اساس یک سری مفاسد و مصالح تعیین شده‎اند، گفت: هر امری که در اسلام از عمل به آن منع شده‎ایم، مصلحتی داشته و روزه نیز طبق تاکیدات اسلام و بر اساس مصلحت واجب شده است. 

حجت‌الاسلام خیری، هدف از برگزاری اولین سمینار روزه و سلامت را بررسی اثرات روزه‎داری بر بهبود بیماری‎هایی مانند مشکلات گوارشی، سلامت کلیه و بیماری‎های عفونی عنوان کرد و افزود: مخاطبان این همایش، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، همکاران و اساتید مطرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند، این سمینار از سوی مرکز توسعه پژوهش‌های بین‎المللی بین رشته‎ای علوم سلامت و معارف اسلامی برگزار می‎شود و روزه و سلامت معنوی از وظایف این مرکز به شمار می‎آیند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: مرکز توسعه پژوهش‎های بین رشته‎ای علوم سلامت و معارف اسلامی برای اولین بار در سال 95 تاسیس شد و در مجموع حدود 10 مرکز در کشور وجود دارد که مرکز ما تنها مرکز در شمال غرب است.

 وی ادامه داد: مخاطبان این سمینار جمعی از دانشجویان و پزشکان عمومی و متخصص دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند تا با بهره‎گیری از این سمینار، پاسخگوی مراجعان و سوالات بیماران و روزه‎داران باشند.

 انتهای پیام

captcha