آخرین اخبار از مرمت خانه شیخ شوشتری/ نیاز به حمایت حوزه علمیه در مرمت خانه این عالم دینی
کد خبر: 3712533
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

آخرین اخبار از مرمت خانه شیخ شوشتری/ نیاز به حمایت حوزه علمیه در مرمت خانه این عالم دینی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر با بیان اینکه برای مرمت خانه شیخ جعفر شوشتری نیاز به بودجه اضطراری وجود دارد، گفت: حوزه علمیه و جامعه مدرسین و هر دستگاهی که بتواند به این مجموعه نفیس و خانه این عالم کمک کند، اقدام مؤثری است.

آخرین اخبار از مرمت خانه شیخ شوشتری/ نیاز به حمایت حوزه علمیه در مرمت خانه این عالم دینی

علی‌محمد چارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: در شهرستان شوشتر، یک مجموعه ارزشمند شهری تحت عنوان حاج شیخ جعفر شوشتری داریم که شامل مدرسه، حسینه، خانه و مسجد و چندین ساباط است. یک بخش ارزشمندی از بافت تاریخی شوشتر مربوط به این مجموعه است.

وی با اشاره به فروریختن بخشی از دیوار خانه شیخ جعفر شوشتری در چند روز گذشته گفت: این مجموعه، خانه یکی از خانه‌های مراجع است و به دلیل قدمتی که دارد آسیب‌‌های زیادی در خود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: طی برنامه‌ای این خانه به منظور احداث موزه مفاخر به انجمن دوستداران میراث فرهنگی تحویل داد شد و این انجمن هزینه‌ای نزدیک 100 میلیون تومان جمع آوری کردند و کارهای اضطراری برخی از بخش‌های آسیب دیده تر آن انجام شد.

چارمحالی افزود: سازمان میراث فرهنگی کارهای ثبت این خانه را از سال گذشته آغاز کرده و شب گذشته(17 اردیبهشت) جلسه‌ای با حضور فرماندار، نماینده شورا، رئیس شورای شهر و انجمن دوستداران میراث فرهنگی به منظور برنامه‌ریزی کارها تشکیل شد و امروز قرار شده بود بخش‌هایی که در معرض ریزش است، توسط شهرداری با هماهنگی و نظارت میراث برداشته شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: علی‌رغم اینکه خانه هنوز ثبت ملی نشده، دکتر ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان قول مساعد برای پیگیری یک بودجه اضطراری برای رفع خطر از این اثر تاریخی داد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سازمانی به شدت ضعیف و پایین هستند، تصریح کرد: در شرایطی قرار گرفتیم که باید بودجه اضطراری باشد تا از این مجموعه رفع خطر کنیم و بقیه فضاهای ارزشمند آن خراب نشود، حوزه علمیه و جامعه مدرسین و هر دستگاهی که بتواند به این مجموعه نفیس و خانه این عالم کمک کند، اقدام مؤثری است.

انتهای پیام

captcha