هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی متأثر از نرخ ارز، فاقد وجاهت قانونی است
کد خبر: 3712623
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
اطلاعیه مشترک سازمان‌های حمایت مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی؛

هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی متأثر از نرخ ارز، فاقد وجاهت قانونی است

گروه اقتصاد ــ سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی با صدور اطلاعیه مشترکی اعلام کردند که ارز تخصیصی به کالاهای اساسی، همان نرخ قبلی بوده و هر گونه افزایش قیمتی در این کالاها متأثر از نرخ ارز، فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به نوسانات و افزایش غیرمتعارف نرخ ارز و لزوم ساماندهی و مدیریت بازار، هیئت وزیران در جلسه ۲۲ فروردین ماه امسال نرخ ارز را برای همه مصارف قانونی و تعریف شده هر دلار ۴۲ هزار ریال تعیین کرد.

متعاقب آن دستورالعمل‎ها و روش های اجرایی از ناحیه بانک مرکزی ابلاغ شد و بر این اساس ارز تخصیصی به کالاهای اساسی، همان نرخ قبلی به ازای هر دلار ۳۸ هزار ریال بوده و مابه التفاوت آن نیز از منابع پیش بینی شده دولتی تامین می شود و با این وصف در حوزه کالاهای اساسی هر گونه افزایش قیمتی متاثر از نرخ ارز فاقد وجاهت قانونی است.

در مورد دیگر کالاها و خدمات نیز به لحاظ تامین کافی و به موقع به ازای هر دلار ۴۲ هزار ریال و کاهش قابل توجه آن نسبت به نرخ ارز متقاضی قبل از مصوبه و مستند به اعلام بانک مرکزی و اقدام سیستم بانکی در تخصیص و پرداخت سریع آن و عدم وجود تقاضای معطل واجد شرایط، هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر ارز غیر قابل پذیرش بوده و در اسرع وقت نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

با اغتنام فرصت و تشکر از مدیران بنگاه‌های اقتصادی صحیح االعمل به لحاظ التزام به قوانین و مقررات، بدیهی است هر گونه افزایش قیمت در مورد کالا و خدمات مستلزم انجام فرآیند مصرح در مصوبه۶ تیرماه ۹۴ ستاد هدفمندی یارانه ها است.از مردم عزیز در خواست می کنیم با اطلاع رسانی به هنگام، خدمتگزاران خود را در انجام به هنگام و شایسته وظایف و مسؤلیتهای محول یاری رسانند.

انتهای پیام

captcha