تقویت بخش شهروندی، رویکرد هفتمین دوره جشنواره حسنات است
کد خبر: 3712686
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

تقویت بخش شهروندی، رویکرد هفتمین دوره جشنواره حسنات است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان گفت: ارتقاء کیفی آثار راه یافته به بخش مسابقه و تقویت بخش شهروندی، نقاط قوت هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات به شمار می‌رود.

محمدسعید عشاقی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات استان اصفهان از 22 تا 25 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: امسال این جشنواره با موضوع کلان احسان و نیکوکاری و زیر گروه‌های آن شامل آیین شهروندی، عدالت، کمک به نیازمندان، اشتغال، محیط زیست و ... برگزار می‌شود و هنرمندان آثار خود در این زمینه‌ها را در چهار قالب فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.
وی افزود: امسال برای اولین بار، بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» به جشنواره اضافه شده است که در قالب آن، شهروندان با استفاده از دوربین‌های خانگی و تلفن‌های همراه، فیلم‌های کوتاه خود را با موضوعات فوق‌الذکر به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.
معاون فرهنگی کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان با بیان اینکه حدود 2000 اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: از میان این آثار، 33 فیلم داستانی، 17 فیلم مستند، 13 فیلم پویانمایی و 30 فیلم‌نامه به بخش مسابقه راه یافتند که در روزهای برگزاری جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌ها با حضور صاحبنظران حوزه فیلم و اهالی فرهنگ و هنر، پخش فیلم‌های جشنواره همزمان با اصفهان در 30 شهر کشور، تجلیل از هنرمندان فعال در زمینه نیکوکاری و خیریه‌ها و کارگاه‌های نقد و بررسی آثار بخش مسابقه، از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال علاوه بر هیئت داوران تخصصی جشنواره، آثار بخش مسابقه از نگاه داوران جوان و شهروندان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین دیدگاه‌ها و آثار زاون قوکاسیان، از بنیانگذاران جشنواره مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌ای با عنوان «شبی با زاون» با حضور کیومرث پوراحمد و نمایش آثار زاون قوکاسیان برگزار می‌شود.
عشاقی اضافه کرد: روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه، عوامل اجرایی جشنواره با حضور در گلستان شهدای اصفهان و پاسداشت مقام شهدا، افتتاحیه معنوی و نمادین جشنواره را برگزار می‌کنند و افتتاحیه رسمی جشنواره در روز شنبه 22 اردیبهشت‌ماه در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. فیلم‌های جشنواره نیز علاوه بر سالن کتابخانه مرکزی، در سالن‌های چهلستون و چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ به نمایش درمی‌آید.
وی تصریح کرد: اگرچه در دوره‌های اول جشنواره، کمیت آثار برای ما اهمیت داشت، ولی به مرور زمان سوق دادن آثار به سمت نیاز اصلی جامعه یعنی حاکم شدن روح تعاون مدنظر قرار گرفت و مقرر شد آثاری به بخش مسابقه راه یابند که استانداردها و کیفیت لازم را داشته باشند. این رویکرد در دوره هفتم جشنواره خودش را نشان داد و آثار راه یافته به بخش مسابقه به لحاظ کیفی واجد استانداردهای لازم و جهانی هستند و هیئت انتخاب آثار را نیز افرادی تشکیل می‌دادند که نسبت به مسائل فنی و کیفی حساسیت داشتند.
معاون فرهنگی کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان خاطر نشان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان و قم بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی با اشاره به نقاط قوت هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، گفت: کارگاه‌های آموزشی هم به لحاظ کمی و کیفی و هم به لحاظ موضوعات مورد بررسی با دوره‌های پیشین متفاوت است، ضمن اینکه در این دوره، تمام استان‌ها در جشنواره حضور دارند و فیلم‌های جشنواره همزمان با اصفهان در سایر استان‌ها نیز اکران می‌شود. جشنواره امسال با رویکرد تقویت بخش شهروندی، آثار خود را در تعدادی از فرهنگسراهای شهر اصفهان به نمایش درمی‌آورد، چرا که مردم باید از تولیدات و خروجی‌های جشنواره مطلع شوند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش کرمیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۰۶
0
0
یاد وخاطره تمام کسانی که دیگر درمیان ما نیستند راگرامی میداریم
captcha