مهد قرآن و عترت تبریز؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3712746
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مؤسسه برتر هفته/50

مهد قرآن و عترت تبریز؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مهد قرآن کریم و عترت تبریز در سال 1372 تأسیس و فعالیـت خود را در زمیـنه آموزشی و ترویج فرهنگ قرآن کریم آغاز و از سال 1376 با تشکیـل هیئت امنـا و ثبـت مرکز در قالـب مؤسسه‌ای مردمی برنامه‌های خود را شروع کرد.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، مؤسسه ندای رحمت الهی، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، میقات‌القرآن و مؤسسه نورالقرآن اصفهان و آشنا شدند و مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و مهد قرآن کریم استان اصفهان و مؤسسه بشارت، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشیر البرز و مؤسسه طلیعه نور کوثر شهریار از دیگر مؤسساتی بودند که مخاطبان با آن‌ها آشنا شدند.

مهدقرآن کریم و عترت تبریز؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
در این هفته به برخی از فعالیت‌های مؤسسه مهد قرآن کریم و عترت پرداخته می‌شود.

‌مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی مؤسسه‌ای فرهنگی و عام‌المنفعه است که با هدف نشر و گسترش فرهنگ انسان‌ساز قرآن‌ کریم و معارف اهل بیت(ع) به فعالیت‌های آموزشی، تحقیـقی و فرهنـگی می‌پردازد.

‌ایـن مؤسسه در سال 1372 تأسیس و فعالیـت خود را در زمیـنه آموزشی و ترویج فرهنگ قرآن کریم آغاز و از سال 1376 با تشکیـل هیئت امنـا و ثبـت مرکز در قالـب مؤسسه‌ای مردمی، خیریه و نیز مؤسسۀ فرهنگی، فعالیت‌های جدیدی را انجام می‌دهد.

‌مهد قرآن توانسته است با بهره‌گیری از نتایج نزدیک به ربـع قـرن فعالیـت مستمر آمـوزشی خود، تجارب مراکـز موفق قرآنـی رهنمودهای ائـمه معصومیـن و بـزرگان دین، بستری را فراهم سازد تا تمام انسان‌های علاقه‌مند به کسب معارف قرآنـی در هر موقعیت، مقطـع سنـی و تحصیـلی بتواند به صورت نظام منـد تحـت پوشش آموزش‌ها باشند.

همچنیـن تأسیـس و راه‌اندازی مراکز آموزش نونهالان، مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیـرستان، تهیـه و تدوین و اجرای طرح جامـع آموزش قـرآن، برگزاری دوره‌هـای تربیت مربی تفسیر و معارف اهل بیـت، آمادگی کارشناسی قرآن و حدیـث، تدبر در قرآن و تدبر در سیره ائمه‌(ع)، تشکیل گروهای مطالعاتی و سایر فعالیت‌های قرآنـی از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

آموزش‌های عمومی مؤسسه بر مبنای طرحی منسجم و هدفمند با نام طرح تجمیع آموزش قرآن کریم در دو مرحله عمومی و تخصصی، افراد بالای 7 سال را تحت پوشش قرار می دهد.

پرداختن به بحث تدبر در قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع)، تفسیر قرآن، اجرای طرح مطالعاتی «حکمت مطهر»، تربیت معلم و دوره‌های داوری، حفظ قرآن، آمادگی و برپایی دوره‌های کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و غیره از دیگر برنامه‌های این مرکز است که برپا می‌شود.

 این مؤسسه مراکز بسیار دیگری را در جهت تربیت نیروهای قرآنی و علاقه‌مندان به صورت فعال در شهرستان‌های آذربایجان شرقی ایجاد کرده است.  مثلاً مراکزی در مناطق هریس، میانه، کندوان میانه، شربیان، تسنیم عجبشیر، اسکو، مراغه، آذرشهر، تسوج و غیره.

مؤسسه مهد قرآن استان در سال 1381به دلیل فعالیت‌های موفق، به عنوان کانون نمونه فعالیت‌های قرآنی از طرف ریاست جمهور اسبق، لوح تقدیر دریافت کرد. مدیرعامل مؤسسه نیز «رحیم وظیفه‌شعاع» به دلیل بیش از سه دهه فعالیت مؤثر در حوزه قرآن و عترت‌(ع) و مدیریت مجموعه موفق مهد قرآن آذربایجان شرقی، به عنوان خادم نمونه قرآنی کشور در همان سال انتخاب شد و همین اتفاق بار دیگر در سال 1388 افتاد و مدیر مؤسسه مهد قرآن در حوزه مدیریت به عنوان خادم نمونه کشوری انتخاب شدند.

در سال 1389 مهد قرآن استان آذربایجان شرقی به عنوان مرکز نمونه کشوری در ترویج آثار شهید مطهری شد و موفق به دریافت لوح تقدیر از دست رئیس شد.

انتهای پیام

captcha