صدور اجازه پخش سه دقیقه اذان هفتگی در سوئد
کد خبر: 3712784
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

صدور اجازه پخش سه دقیقه اذان هفتگی در سوئد

گروه بین‌الملل - پلیس شهر «وکسیو» در جنوب سوئد اجازه یک بار پخش اذان در هفته از مسجد این شهر را صادر کرد.

اجازه پخش سه دقیقه اذان هفتگی در سوئد/ آماده

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پلیس سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسجد شهر وکسیو اجازه دارد هر جمعه به مدت سه دقیقه و 45 ثانیه اذان پخش کند. صدای بلندگوهای مسجد نباید در حدی بالا باشد که موجب آزار همسایگان شود.

پلیس همچنین گفت که این مجوز بر اساس قوانین مربوط به حفظ نظم عمومی صادر شده و ارتباطی با مسائل دینی ندارد. صدور این مجوز که یک سال اعتبار دارد، بحث‌های زیادی در این کشور اسکاندیناوی برانگیخته است.

شهردار وکسیو ضمن اعتراض به این اقدام گفت: پخش اذان کمکی به ادغام مسلمانان در جامعه نمی‌کند بلکه باعث گسست بیشتر میان مردم شهر می‌شود. رهبر حزب دمکرات مسیحی سوئد نیز مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد و گفت: مردم نباید مجبور باشند در خانه‌های خود صدای اذان را بشنوند.

بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً در سوئد انجام شده، 60 درصد از پاسخ‌دهندگان خواستار ممنوعیت پخش اذان از مساجد هستند. مسجد وکسیو سومین مسجد در سوئد است که پخش اذان در آن مجاز اعلام شده است.  

اودی اسلامی، سخنگوی جامعه مسلمانان وکشو با  رد نگرانی‌ها از این تصمیم، گفت: هر سال هزاران مسلمان در این مسجد نماز می‌خوانند و پخش اذان هم مانند به صدا درآمدن ناقوس کلیساهاست؛ باید به تفاوت‌ها به عنوان فرصتی برای تقویت جامعه نگاه کرد.

انتهای پیام

captcha