نگرشی به حضرت یوسف با تمرکز بر قرآن در آلمان
کد خبر: 3712865
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
طی دوره‌ای یک روزه صورت گرفت؛

نگرشی به حضرت یوسف با تمرکز بر قرآن در آلمان

گروه بین‌الملل – دوره فشرده آموزشی یک روزه با عنوان «زندگی میان دو دنیا، نگرش موردی به حیات حضرت یوسف(ع)» به همت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برگزار شد.

نگرش موردی به حیات حضرت یوسف(ع) در آلمانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ با توجه ضرورت استمرار ارتباط و استفاده از ظرفیت‏‌های تازه و همسان‏‌سازی شده در روش‏های آموزشی برای کشور پذیرنده که با ارزش‏ها و هویت فرهنگ اسلامی پیوسته باشد، این رایزنی 16 اردیبهشت‌ماه میزبان 16 نفر از مدرسان و مربیان آموزش‌‏های مراکز فرهنگی از شهرهای ‏هامبورگ، اشتوتگارت، فرانکفورت، گیسن، برلین و ماربورگ برای دوره فشرده آموزشی یک روزه با عنوان «زندگی میان دو دنیا، نگرش موردی به حیات حضرت یوسف(ع)» بود.

روش آموزشی و الگوی به کار بسته شده در این برنامه، با نظر و مشورت رایزنی فرهنگی شیوه ابداع یافته‌ای از الگویی بود که طی سالیان اخیر به ویژه پس از بررسی و مطالعه چگونگی انطباق‌‏پذیری جوامع سیاه‏‌پوست مهاجر در شمال آمریکا با فرهنگ و سنت‏‌های آمریکایی مورد تجربه واقع شده است.

این الگو می‌کوشد تا درباره سازگاری مسیحیت با تفاوت‌های فرهنگی وارد عمل شود تا زمینه موفقیت فردی و حفظ توازن در هویت دینی فرد و جامعه پذیرنده را فزونی بخشد.

در رویکرد تربیتی و آموزشی این الگو تلاش می‌‏شود ضمن ساخت یک مصداق و نمونه واقعی و عینی که در برگیرنده ویژگی‏‌های فرهنگی و ارزش‏‌های رایج مورد نظر ادیان باشد، «نمودار – خط» زندگی افراد در قیاس با این شخصیت مورد بررسی و توجه واقع شود.

طبیعی است در روش‌‏های به کار بسته شده در آمریکا از شخصیت‏‌هایی همچون قهرمانان، نویسندگان، فعالان فرهنگی و نیز برخی از چهره‌‏های رسانه‌‏ای ـ سینمایی معتقد به مسیحیت استفاده می‌شده است، اما در کارگاه تربیتی این رایزنی انتخاب انجام شده، شخصیت حضرت یوسف پیامبر(ع) و مطالعه داستان حیات آن حضرت براساس کتب آسمانی و با تمرکز ویژه بر سوره یوسف(ع) در قرآن کریم بود.

مسأله اصلی کارگاه بیان این نکته بود که جامعه مهاجر به آلمان اعم از نسل اول و نسل‏های بعدی (متولدین در خاک آلمان)، محیط اروپا را در قیاس با موطن اصلی و خاستگاه فرهنگی خود دنیایی متفاوت، مدرن و با فرهنگی متمایز درمی‏‌یابند. برای این گروه از جامعه در مسیر موفقیت و ادغام اجتماعی موضوع اصلی و مهم «چگونگی حفظ ارزش‏‌ها و اصول تربیتی- اخلاقی» نه تنها برای خود بلکه حفظ و استمرار آن برای نسل‏‌های بعدی است.

انتهای پیام

captcha