نقش روحانیت در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه انکارناپذیر است
کد خبر: 3712963
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

نقش روحانیت در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه انکارناپذیر است

گروه اجتماعی - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : نقش روحانیت در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه انکارناپذیر است.

نقش روحانیت در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه انکارناپذیر است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با امام جمعه و جمعی از روحانیون منطقه آزاد ماکو گفت: علما با در دست داشتن تریبون های ارشادی، محور توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه باشند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: زندگی ما با راهنمایی های مکتب اهل بیت و روحانیت معزز گره خورده و همیشه این راهنمایی ها و هدایت ها راهگشای زندگی ما هست.

وی ادامه داد: توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه، مرهون توسعه فرهنگی و آمادگیِ بسترهای اجتماعی جامعه است و هوشیاری جامعه نیز با حمایت و یاری علما اتفاق می افتد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: قبل از ورود تکنولوژی به منطقه باید بسترهای اجتماعی و فرهنگی آن آماده شود تا، مردم در بهره مندی از این تکنولوژی همراه و همگام شوند.

وی با توصیف ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد ماکو گفت: مزیت های خدادادی این منطقه باید تقویت شود و این تقویت ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجبات رونق و توسعه منطقه را فراهم خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به مشکلات مردم مرزنشین و مشکلات ناشی از افزایش خروجی گمرک اظهار داشت: از مسیر قانونی در حال پیگیری و حل این مشکل هستیم و مردم منطقه با آرامش منتظر نتایج آن باشند.

وی خروج آمریکا از برجام را به ضرر آمریکا خواند و گفت: خروج این کشور از برجام به نفع آن نخواهد بود چراکه آمریکا ۴۰ سال است که سیاستهای خصمانه و زیانباری در قبال ایران اتخاذ کرده است.

شهدا برای حفظ فرهنگ دینی جان خود را فدا کردند

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت فرهنگ دینی در جامعه گفت: هزاران شهید در این مرز و بوم برای حفظ فرهنگ دینی جان خود را فدا کرده اند و وظیفه ما ادامه راه مقدس این شهیدان است.

وی افزود: موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به منزله موفقیت امام زمان (عج) است و علما در این راه به شما با تمام قوا یاری خواهند رساند.

امام جمعه ماکو هر گونه حواشی بر علیه سازمان و منطقه را مانع پیشرفت منطقه خواند و تصریح کرد: علما با درایت و آگاهی در مقابل هرگونه حواشی خواهند ایستاد و اجازه سودجویی به افراد مغرض را نخواهند داد.

انتهای پیام

captcha