قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم
کد خبر: 3713102
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر مردم قرآن را تنها می‌خوانند، گفت: باید قرآن را خواند و فهمید و به آن عمل کرد.

قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی صبح امروز 20 اردیبهشت‌ماه در مجتمع آل‌آقا شهر کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکثر مردم قرآن را تنها می‌خوانند، گفت: با مطالعه و بررسی قرآن می‌بینیم که در چه مواردی تأکید بر خواندن کرده است اما در بسیاری از آیات تأکید بر چگونه خواندن کرده است.
وی افزود: حضرت علی(ع) فرموده‌اند: آگاه باشد خیری نیست در قرائتی که در آن تدبر نباشد.
حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم، اظهار کرد: قرآن کتابی است که نگاه کردن به آن، تلاوت و حفظ و مهم‌تر از آن فهم و عمل به آن فضیلت دارد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: همه باید به قرآن ایمان داشته باشیم و تلاش کنیم که آن را در عمل پیاده کنیم.
وی درادامه به طرح تربیت حافظان قرآن در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اجرای موفق این طرح در استان نشان از ظرفیت بالای قرآنی استان دارد.
حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: سرمایه‌های قرآنی بالایی در استان وجود دارد که باید از این استعدادها حمایت و در مسیر رشد و تقویت آن‌ها تلاش کنیم.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح در چند محور ترکیبی و حفظ موضوعی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی در پایان افزود: طرح یاد شده برمبنای حفظ جزء به جزء و به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha