خروج آمریکا از برجام توحش فرهنگی دنیای غرب را نشان داد
کد خبر: 3713328
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
امام جمعه موقت بیرجند:

خروج آمریکا از برجام توحش فرهنگی دنیای غرب را نشان داد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت بیرجند گفت: خروج آمریکا از برجام توحش فرهنگی و اخلاقی دنیای غرب و دنیای مستکبر را نشان داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امروز 21 اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: مهمترین سرمایه انسان معارف حق و دین است و هیچ سرمایه دیگری انسان را خوشبخت نخواهد کرد.

وی افزود: دین در خدمت دنیا و برای آن نیست بلکه تمام آفرینش باید در خدمت دین شناسی قرار گیرد تا از تنگناها و محدودیت‌های دنیا نجات یابیم و به حیات طیبه انسانی برسیم لذا قرآن کریم فلسفه آفرینش هستی را انسان و فلسفه آفرینش انسان را رستگاری و کامیابی بیان می کند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد:‌ رستگاری انسان در گرو ایمان و عمل صالح و تزکیه است و هر فردی مطیع خدا و رسولش باشد به کامیابی می‌رسد و با قرب الهی از بن بست‌ها و محدودیت‌ها بیرون می‌آید.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه همراه با رحمت و مغفرت است که باید از دریای رحمت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و فلسفه روزه و فرصت طلایی ماه رمضان پرورش جان و آبادانی آخرت انسان است و افرادی می‌توانند این مهم را درک کنند که خود و آخرت را باور کرده باشند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: باید ظرفیت‌های فراوان ماه رمضان را به فعلیت رسانده، رمضان ماه انس با قرآن است که باید بیشتر آن را بخوانیم و عمل کنیم.
مختاری ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت مناجات سحر و شبهای قدر نهایت استفاده برای توبه و تمرین تقوا و اخلاص داشته باشیم.

وی به مسئله خروج رسمی آمریکای جهانخوار و مستکبر از برجام اشاره کرد و گفت: خروج رسمی امریکا پایان یک قصه تلخ بود و کام مردم متدین و مقام رهبری از بازی استکبار تلخ است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه استکبار مسئولان ما را بازی دادند و به تعهدهای خود عمل نمی‌کردند و این قصه بسیار تلخ تر بود، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام چیزی نبود که ما را غافلگیر کنند و بارها مقام معظم رهبری پیش بینی و هشدار داده بودند.

مختاری بیان کرد: با این کار ملت و دولت و به خصوص کسانی که قبله آنان دنیای غرب بود از خواب غفلت بیدار شدند و امیداریم مسئولان از این قضیه برجام درس گرفته باشند.
وی بیان کرد: خروج از برجام توحش فرهنگی و اخلاقی دنیای غرب و دنیای مستکبر را نشان داد و آمریکا و اروپا که شریک آنان است به دنبال سلطه و غارت ملتها هستند و حقوق بشر برای آنان بهانه است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اروپا شریک آمریکای جهانخوار است وگرنه در مقابل بدعهدی و خروج امریکا از برجام سکوت نمی کردند، افزود: هدف دشمن تضعیف ایران اسلامی بود و برنامه هسته ای بهانه بود و چون دیدند ایران محور مقاومت قرار گرفت و داعش شکست خورد لذا استکبار جهانی طاقت نیاورد و از برجام خارج شد.
مختاری اظهار کرد: استکبار تن به این فضاحت اخلاقی دادند تا قدری از زخم های آنان که از ملت و کشور ما برداشتند التیام پیدا کند اما هرگز همچنان که نتوانستند ما را تضعیف کنند با خروج از برجام هم نخواهند توانست چرا که در این چهل سال نشان دادیم که با آشنایی با اهل بیت علیه السلام قوی شدیم و شیعه از کینه دشمن نمی هراسد و تحت لوای ائمه اطهار(ع) هستیم و الگوی ما شهدای بزرگ هستند.


وی ادامه داد: اگر مسئولان عاقل و مدبر بودند به مقام معظم رهبری فشار نمی آوردند که با آمریکا مذاکره کنند و انتظار از مسئولان این بود که وقتی وارد مذاکره شدند به این دزدان بین المللی اعتماد نمی کردند و تضمین واقعی می گرفتند.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه مسئولان باید مدبرانه و عاقلانه عمل می کردند و بدون تضمین واقعی به استکبار اعتماد نمی کردند، گفت: باید مسئولان بعد از خروج امریکا از برجام در دام اروپایی ها نیفتند و مهلت چندهفته ای بخواهند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه مردم از مسئولان انتظار داشتند که صادق باشند، تصریح کرد: وقتی مسئولان ما می گویند برای هر بازی و سناریوی امریکا طرحی در نظر گرفتیم انتظار بود بعد از خروج یک جانبه امریکا از برجام کاری می کردند که امریکا پشیمان شود نه اینکه منفعلانه عمل کنند و مهلت بخواهند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دولت و مجلس باید بدانند اگر این بار اروپایی‌ها سر آنان کلاه بگذارند این ملت آنان را نخواهند بخشید و آنان را از کشور بیرون خواهند کرد و متاسفانه مهم‌ترین کمبود ما بعد از انقلاب مسئولانی بصیر و هوشیار مانند شهید باهنر و رجایی بوده است.

مختاری با بیان اینکه در این سالها مسئولان کوتاهی کردند، افزود: باید مسئولان بجای نگاه به بیگانه در این مدت اقتصادمقاومتی را اجرا می کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگر دولت و ملت دست در دست هم دهند با همت می‌توانیم به سرعت خود را بازسازی کنیم و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام

captcha