استقبال جامعه هدف سازمان بهزیستی؛ عامل برپایی 3 دوره مسابقات قرآن
کد خبر: 3713421
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
محسنی‌بندپی تأکید کرد:

استقبال جامعه هدف سازمان بهزیستی؛ عامل برپایی 3 دوره مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان بهزیستی کشور عامل برپایی سه دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن ویژه روشندلان جهان اسلام را موج استقبال و فضای مثبتی که در میان جامعه هدف این سازمان رخ داده است، می‌داند.

به گزارش ایکنا، درباره برپایی سه دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه روشندلان جهان اسلام با انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید؛
-ارزیابی شما از برپایی سه دوره از این مسابقات چگونه است؟
توفیقی بود که برگزاری سه دوره برپایی مسابقات حفظ و قرائت نابینایان را در کارنامه خود داشته‌ باشیم، باید گفت پس از برپایی دوره اول و دوم طی سال‌های گذشته، موجی از استقبال و فضای مثبتی در جامعه هدف سازمان بهزیستی نه تنها در میان نابینایان، بلکه در میان زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش‌آموزان جامعه هدف سازمان بهزیستی و دیگر گروه‌ها راه افتاد تا بتوان نسبت به توسعه فرهنگ قرآنی تأکید و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و لذا سومین دوره این مسابقات را نیز با قوت بیشتر برگزار کردیم. همچنین این شرایط فراهم شده است که مسابقات را با هماهنگی و همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور برای دانشجویان سازمان بهزیستی نیز داشته باشیم.
- در خصوص افتخارآفرینی سازمانی بهزیستی طی سال‌های گذشته در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی بفرمایید.
سازمان بهزیستی در سال 95 و 96 در زمینه توسعه و تعالیم فرهنگ قرآنی جزو دستگاه‌های برتر انتخاب شده است و این شرایط را باید به فال نیک بگیریم. به گونه‌ای که هر چقدر در نهادینه کردن مفاهیم و برنامه‌های قرآنی، بتوانیم گام‌های درستی را برداریم، خیلی از آسیب‌ها و چالش‌هایی که امروزه با آن روبه‌رو هستیم به حداقل می‌رسد.
- کدام دستگاه‌ها و یا نهادهای همکار و مشارکت‌کننده در این زمینه نقش‌آفرینی کرده‌اند؟
یکی از راه‌کارهای سازمان بهزیستی این است که طی هماهنگی با دستگا‌ه‌هایی که در ترویج، آموزش و برنامه‌ریزی قرآنی فعالیت دارند، تفاهم‌نامه امضا کنیم و از آنها کمک بگیریم و این‌گونه این شرایط را پیش می‌بریم تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین مهد کود‌ک‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان و زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی توسعه دهیم به‌گونه‌ای که در شکل‌گیری شخصیت افراد در ابعاد مختلف معنوی، جسمی، اجتماعی می‌تواند نقش اثربخشی را ایفا کند. همچنین زمینه آموزش قرآن را برای عزیزان نونهال در مهد کودک‌ها و بچه‌های شبه‌خانواده که تولیت، تربیت و نگهداری آنها برعهده ماست، فراهم کنیم.
- برپایی چندین دوره از مسابقات چه تأثیری بر بدنه دیگر امور سازمان بهزیستی، داشته است؟
افرادی که تحت حمایت و مراقبت ما هستند، با مشکلاتی مواجه هستند، چون معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی و یا افرادی که سرپرست اصلی‌اش را از دست داده است و مراقبت و سرپرستی‌اش برعهده سازمان قرار گرفته و یا دانشجویی که به لحاظ قانونی هزینه‌ها و سرپرستی‌اش را ما عهده‌دار هستیم. تعریفی که ما از قرآن داریم و تعریفی که در شخصیت سازی انسان‌ها و تکامل ابعاد چندگانه انسان مؤثر است، اعتماد به نفسی به این افراد می‌دهد که این در قوت قلب و تکامل شخصیتی این افراد اثربخش است که می‌تواند خلاأهای نداشتن والدین اصلی و مشکلات ناشی از محدودیت و معلولیت را در مسیر رشد و تکامل این افراد، بردارد.
- در خصوص برنامه سال آینده برای افزوده شدن بخش بانوان به این دوره از مسابقات، بفرمایید.
به دلیل اینکه شاهد موجی مثبت در میان جامعه هدف سازمان بهزیستی در طول سال و طی برپایی مسابقات از مرحله مقدماتی و به منظور شناسایی افرادی که واجد شرایط حضور در مسابقات هستند تا مرحله نهایی بودیم، با این روبه‌رو شدیم که بانوان روشندل نیز علاقه‌مند به حضور فعال در مسابقات هستند.
با توجه به نقش مؤثر زنان در جامعه درباره تعلیم و تربیت و رفع مشکلات خانواده‌ها، پیشنهاد دادیم که سال آینده برای نابینایان زن جهان اسلام نیز این مسابقات را برگزار کنیم و بهتر دیدیم که به‌طور یقین در داخل کشور نسبت به شناسایی این افراد، ترویج و تشویقشان به حضور در مسابقات بانوان روشندل، برنامه‌ریزی داشته باشیم.
- صحبت پایانی.
خوشحالم که توانستیم برای جامعه هدف سازمان بهزیستی این زمینه را فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha