اختتامیه مسابقات قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود
کد خبر: 3713427
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

اختتامیه مسابقات قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ـ آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی امشب(22 اردیبهشت‌ماه) در سالن اجتماعات «استقلال» مرکز تجارت جهانی «پوترا» در شهر کوالالامپور برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی؛ آیین اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان دو رشته حفظ و تلاوت قرآن و در دو بخش آقایان و بانوان، از ساعت ۲۰:۱۰ به وقت محلی آغاز می‌شود و مقرر شده که رأس ساعت ۲۰:۴۵ سلطان محمد پنجم، پادشاه مالزی وارد سالن و مراسم رسما با سرود ملی مالزی آغاز شود.

بنابر این گزارش، سخنرانی رئیس کمیته عالی اجرایی شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، سخنرانی سلطان محمد پنجم، پادشاه مالزی، اعلام نتایج نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان و در دو رشته حفظ و تلاوت از سوی رئیس کمیته داوران، اهدای جوایز به برگزیدگان، تلاوت آیات قرآن توسط نفر برتر، اجرای ميان‌برنامه، دعای پایان مراسم و پذیرایی از جمله بخش‌های برنامه‌ریزی شده برای آیین اختتامیه است.
 
جوایز نفرات برتر رشته تلاوت
 
جایزه نفر نخست مسابقات امسال در بخش قرائت مردان و زنان یک شمش طلا به ارزش ۷۰ هزار رینگیت (حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار) و ۴۰ هزار رینگیت (حدود ۹ هزار و ۳۰۰ دلار) وجه نقد است. شمش طلا را بنیاد توسعه اقتصاد اسلامی مالزی به برندگان اهدا می‌کند.

نفر دوم ۳۰ هزار رینگیت (حدود هفت هزار دلار)، نفر سوم ۲۰ هزار رینگیت (حدود چهار هزار و ۶۵۰ دلار)، نفر چهارم ۱۵ هزار رینگیت (حدود سه هزار و ۵۰۰ دلار) و نفر پنجم ۱۰ هزار رینگیت (بیش از دو هزار و ۳۰۰ دلار) جایزه دریافت می‌کنند.
 
جوایز برگزیدگان رشته حفظ

نفر نخست این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی در بخش حفظ نیز یک عدد شمش طلا به ارزش ۵۰ هزار رینگیت (بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ دلار) دریافت و کمیته برگزاری مسابقات نیز ۲۰ هزار رینگیت (حدود چهار هزار و ۶۵۰ دلار) وجه نقد پرداخت می‌کند. 

نفر دوم ۱۵ هزار رینگیت (حدود سه هزار و ۵۰۰ دلار) و نفر سوم ۱۰ هزار رینگیت (بیش از دو هزار و ۳۰۰ دلار) جایزه می‌گیرند و بقیه شرکت‌کنندگان از قاریان و حافظان نفری سه هزار رینگیت (حدود ۷۰۰ دلار) هدیه دریافت می‌کنند.
 
کمیته داوران
 
حاج عثمان بن مصطفی، رئیس مرکز توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) ریاست کمیته داوران این مسابقات را برعهده داشت و محمد نورالدین بن ابراهیم و حاج فیموزی بن یحیی از مالزی، دو نائب رئیس کمیته داوران بودند.

همچنین، محمد اشعری بن عبدان از مالزی، به‌عنوان دبیر کمیته داوران فعالیت کرد و حاج اسماعیل بن محمد از مالزی، محمدعلی عطفای از مراکش، شیخ احمد عیسی معصراوی از مصر، حاج نیء جعفر بن نیء اسماعیل از مالزی، سید علی عبدالمجید عبدالسمیع از مصر و شیخ سمیح احمد خالد عثامنه از اردن، حاج آوانگ عبدالرجید بن الحاج محمد صالح از برونئی، احمد بن علی سدیس از عربستان، شیخ محمود احمد عکاوی از لبنان، شیخ عبدالرشید صوفی از قطر، شیخ عبدالباسط محمد احمد عماره از مصر، حاج صلاح الدین بن عمر از مالزی، حاج محمد بن حصری از مالزی، حاج سید عقیل حسین منور از اندونزی و حاج شریف بن الحاج عبدالرحمن از تایلند از دیگر اعضای کمیته داوران هستند.
 
مختار دهقان، نماینده کشورمان در رشته تلاوت این دوره از مسابقات بود و که تلاوت خود را شامگاه پنجشنبه به‌عنوان آخرین شرکت‌کننده شب سوم مسابقات بخش قرائت اجرا کرد. استاد سید جواد سادات فاطمی، استاد راهنمای دهقان در این دوره از مسابقات بود.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha