توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان به منزله اقتدار اقتصادی
کد خبر: 3713499
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
سیدحمیدرضا طیبی بیان کرد:

توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان به منزله اقتدار اقتصادی

گروه دانشگاه - رئیس جهاد دانشگاهی در آیین گشایش پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان را به معنای اقتدار اقتصادی کشور خواند و گفت: به تغییر دیدگاه مدیران از اتکا به اقتصاد منبع‌بنیان به دانش‌بنیان نیاز داریم.

توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان به منزله اقتدار اقتصادی
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین گشایش پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، صبح امروز شنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از گشایش پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، اظهار کرد: فناوری‌ها به طور کلی به دو دسته نرم و سخت تقسیم می‌شود که صنایع نرم همان اطلاعات و کاربرد‌های گسترده و صنایع فرهنگی همچون نشر، سینما، تلویزیون و ... است و این‌ها به دلیل ارتباط عمیق با تعالی روح انسان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از شروع فعالیت خود کار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و صنایع نرم را در دستور کار خود قرار داد و به همین منظور مراکز متعددی مانند پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده گردشگری ذیل این دانشگاه، ۲۱ مرکز رشد، سه رسانه و استارت آپ‌های مختلفی تاسیس و راه‌اندازی شدند.
 
توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان به منزله اقتدار اقتصادی

به گفته طیبی، جهاد دانشگاهی قصد دارد با کمک استعداد‌های موجود در بدنه جهاد دانشگاهی صنایع نرم را توسعه دهد و به همین منظور با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز هماهنگی‌هایی به عمل آورده و پس از طرح این موضوع در مجموعه وزارت علوم و شورای گسترش با تاسیس این پارک موافقت شد.

وی افزود: در مورد فناوری‌های سخت و نرم نکته حائز اهمیت؛ فراهم بودن اکوسیستم و زیست‌بوم در کشور است، فضای مناسب برای توسعه این فناوری‌ها باید فراهم شود.

طیبی توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و کاربردی کردن این فناوری‌ها را به معنای اقتدار اقتصادی کشور خواند و گفت: نیاز داریم در دیدگاه مدیران کشور تغییری ایجاد شود و از اقتصاد منبع بنیان به دانش بنیان تغییر رویه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نیاز‌های فناورانه و تجهیزاتی ما باید در داخل تامین شود و یا از خارج انتقال فناوری صورت گیرد و ارتقای این فناوری‌ها در داخل باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید یک برنامه‌ریزی جامع و درازمدت داشته باشد و برای پیشرفت نیاز به یک وحدت و همدلی وجود دارد، افزود: هیچ دولتی در طی مدت ۴ سال نمی‌تواند کشور را به پیشرفت و توسعه برساند. کشور ما استعداد‌ها و زیرساخت‌های خوبی دارد و با ۱۰ سال برنامه‌ریزی درست می‌توانیم کشور را به جا‌های خوبی برسانیم، اما این امر مستلزم وحدت داخلی است، مشکل ما آمریکا نیست، مسئله اصلی نبود وحدت و همدلی در داخل است.
 
بنابر این گزارش،‌ در ادامه مراسم پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و هنر افتتاح شد.
 
گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید!

انتهای پیام
captcha