تزکیه نفس؛ مهم‌ترین درس رمضان
کد خبر: 3713532
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

تزکیه نفس؛ مهم‌ترین درس رمضان

گروه معارف- امام جمعه نظرآباد گفت: رمضان، بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

تزکیه نفس مهم‌ترین درس رمضان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر محسن‌زاده در گفت وگو با ایکنا از البرز، رمضان را ماه انسان‌‌سازی خواند و اظهارکرد: در این ماه باید نهایت استفاده را از همه لحظات آن ببریم، چراکه ماه رمضان ماه اقتدار یافتن انسان بر نفس خود است.
وی با تاکید بر الگوگیری از سیره نبوی در ماه رمضان، افزود: یکی از ویژگی‌های رسول مکرم اسلام، مهربانی ایشان نسبت به مردم بود و در سیره رسول خدا دوست داشتن مردم و بخشیدن آن‌ها به طور ویژه‌ای می‌درخشد بنابراین مومنان این ویژگی پیامبر(ص) را در ماه مبارک رمضان سرلوحه کار خود قرار دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان باید به یاد فقرا و مستمندان جامعه بود، گفت: کمک به فقرا و ضعفا در اسلام بسیار سفارش شده و قطعا در این ماه دارای ثواب و اجر بیشتر است.
محسن‌زاده مهم‌ترین پیام ماه رمضان را تساوی میان انسان‌ها دانست و ابرازکرد: از نظر خداوند همه انسانها با یکدیگر برابرند و آنکس نزد پروردگار برتر است که با تقواتر باشد.
امام جمعه نظرآباد در پایان اشاره به اینکه باید با صبوری و آگاهی کامل ماه رمضان را درک کنیم، گفت: باید درخصوص رمضان، اوصاف، برکات و اثرات قبل و بعد از آن مطالعه و برنامه‌ریزی داشت تا سراسیمه و بدون توجه وارد این ماه و ضیافت الهی نشویم و بتوانیم از برکات این ماه تحولات شگرفی را در خود ایجاد کنیم.
انتهای پیام./

 

captcha