بانک الله اکبر در جهان طنین‌انداز خواهد شد
کد خبر: 3713711
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

بانک الله اکبر در جهان طنین‌انداز خواهد شد

گروه معارف- یک مرجع تشیع گفت: بانک الله اکبر و محمد رسوالله در کل جهان طنین انداز خواهد شد و انقلاب اسلامی کل دنیا را فرا خواهد گرفت.

بانک الله اکبر در جهان طنین‌انداز خواهد شد

به گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله نوری همدانی امروز 22 اردیبهشت ماه در همایش بزرگ سفیران ولایت که با حضور آیت الله همدانی در مصلای بزرگ ساری برگزار شد، گفت: مردم مازندران با اهدای 10 هزار شهید، 24 هزار جانباز و 2 هزار آزاده و با داشتن علمای بزرگ همچون سعیدالعلما، ابن شهرآشوب، ناصرکبیر و... نشان دادند که همیشه با تعهد ، جوشش و حرکت حود در حفظ نظام اسلامی در خط اول قرار دارند.

وی با بیان اینکه در میان صنوف، صنف علما از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: روایات و احادیث فراوانی درباره اهمیت جایگاه علما در دین اسلام وجود دارد که گویای تکریم آنها است.

حوزه علمیه مرکز تفکر دینی

نوری همدانی با بیان اینکه مرکز تفکر در دین حوزه علمیه است، تصریح کرد: اولین وظیفه روحانیون تاسیس، مدیریت و تدریس و تربیت طلاب است و حوزه های علمیه باید فعالیت‌های خود را در این زمینه ها تقویت کند.

وی با اشاره به جایگاه شیخ مفید، ادامه داد: ارسال چند توقیع از امام عصر (عج)  به شیخ مفید نشان دهنده عظمت روحی وی است و او توانست شیعه را از رفتن به حاشیه باز بدارد و فقهای بزرگی را تربیت کند.

درهای خانه علما به روی عموم  باز باشد 

این مرجع بزرگ با خطاب به روحانیون  اظهار کرد:  دومین نکته مهمی که باید توسط حوزه علمیه پیگیری شود ارتباط با مردم است و مدیریت آنها است و  مردم انتظار دارند، برخوردی متواضعانه و مهربانانه‌ای که از ائمه شنیدند شمه‌ای از آن را در رفتار  روحانیون ببینند و درهای خانه علما باید به روی عموم مردم باز باشد.

وی ادامه داد: ائمه جماعات باید خانواده‌های کم بضاعت محله خودشان را بشناسند و برای رفع مشکلات مادی و معنوی آنها اقدام کنند و این را جزو وظیفه خود بدانند.

زندگی علما در حد فقیرترین افراد جامعه باشد

نوری همدانی عنوان کرد: باید زندگی علما در حد فقیرترین افراد جامعه باشد تا فقر بر محرومان جامعه سنگینی نکند.وی هدایت و خدمت به مردم را از دیگر وظایف علما و روحانیون دانست و افزود: معنویت و تخلق از صفات انبیا است و روحانیون نباید اجازه بدهند که نماز شبشان ترک شود چرا که نماز شب نیرو دهنده و نورانیت بخش است.

این عالم عالیقدر تشیع گفت: روحانیون و طلاب با تفسیر المیزان، احادیث اهل بیت(ع)، صحیفه سجادیه و قرآن کریم مانوس باشند و از این منابع برای مردم سخن بگویند.

ضرورت توجه به زمانشناسی از سوی علما

وی با بیان اینکه انسان عاقل زمان‌شناس است، افزود: روحانیون باید زمان‌شناس باشند و با توجه به ویژگی‌های زمان خودشان، حرکت کنند.

نوری همدانی مطالع سه کتاب؛ صحیفه نور، تبیان و وصیت نامه امام را برای علما و روحانیون ضروری دانست و عنوان کرد: امام خمینی انقلاب اسلامی  را به جهان شناساند و ما باید بدانیم این انقلاب جهانی است و او به مستضعفان جهان امیدوار کرد و همه مستکبران را کوبید و راه را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اکنون وحشت مستضعفان و محرومان از مستکبران برداشته شده است، افزود: آن زمان گذشت که مستضعفان با یک تشر عقب نشینی می‌کردند اکنون مستکبران باید خودشان را پشت کاخ‌های بلند پنهان کنند.

این مرجع شیعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشقراول مبارزه با ظلم است، تاکید کرد: بانک الله اکبر محمد رسوالله در کل جهان طنین انداز خواهد شد و انقلاب اسلامی کل دنیا را فرا خواهد گرفت. این انقلاب زمینه ظهور حجت خدا خواهد بود.

انتهای پیام                        

captcha