تامین 80 میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری به کردستان در سال گذشته
کد خبر: 3713749
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

تامین 80 میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری به کردستان در سال گذشته

تامین  80 میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری به کردستان در سال گذشته گروه سیاسی- استاندار کردستان با اشاره اینکه سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های مربوط به سفر مقام معظم رهبری را داشتیم،گفت: امسال هم به طور قطع از بخشی از اعتبارات سفر رهبری بهره‌مند خواهیم شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در همایش «یاد یاران» که امروز، 22 اردیبهشت ماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، 22 اردیبهشت ماه یادآور دو خاطره زیبا برای مردم کردستان است، اظهار کرد: این روز یادآور خاطره آزادی سنندج از دست عوامل ضد انقلاب با پایمردی و رشادت رزمندگان ایرانی بوده و خاطره حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خاک کردستان است.
وی با اشاره به آثار و برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان افزود: از سال 88 تاکنون آثار و برکات سفر را داریم و هنوز از آثار و برکات آن سفر برای عمران و آبادانی کردستان به بهره‌مند هستیم.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های مربوط به سفر مقام معظم رهبری را داشتیم، بیان کرد: امسال هم به طور قطع از بخشی از اعتبارات سفر رهبری بهره‌مند خواهیم شد.
وی اعلام کرد: کسانی که با پایمردی از این خاک دفاع کردند و اجازه ندادند که گروه‌های معاند وجبی از خاک ما را تسخیر کنند، رسالت خود را به خوبی انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای توسعه، عمران و آبادانی این مردم با تمام تلاش خدمت کنیم.
مرادنیا با اشاره به اینکه مردم کردستان مردمی هستند که مستحق خدمت‌اند چراکه با تمام وجود از این آب و خاک دفاع کردند، عنوان کرد: وظیفه ما بسیار سنگین است اگر شبانه روز تلاش کنیم کم است.
وی افزود: اگرچه انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای را در این منطقه داشته است و اما عمق عقب‌ماندگی از دوران گذشته در استان به حدی بوده که نیاز به سال‌ها کار و تلاش دارد.
استاندار کردستان یکی دیگر از آثار و برکات سفر رهبری را دفاع بسیار ویژه برای مهار آب‌های مرزی که بخشی از آن در کردستان است، دانست و بیان کرد: ما امروز به برکت این امر بخش کشاورزی را در کردستان توسعه می‌دهیم.
وی افزود: ما تا دو سال پیش هیچ تخصیصی برای توسعه کشاورزی استان از دیم نداشتیم اما امسال برای تبدیل 51 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی کردستان اعتبار داریم.
مرادنیا افزود: در بخش زیرساخت‌ها راه‌آهن به شدت در حال کار بوده و ظرف دو سال تا سی ماه آینده راه آهن به سنندج می‌رسد و در بخش بزرگراهی با تلاش گسترده ای برای احداث 320 کیلومتر پروژه راه از غرب به شرق استان در حال انجام است.
وی بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری نیز تفاهم‌نامه برای احداث دو کارخانه آهن اسفنجی در قروه و بیجار را در دست کار داریم که با امضای تفاهم‌نامه کار اجرایی آن شروع می‌شود.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژه دو پتروشیمی کردستان را در حال حاضر در دست کار داریم که این امر پیشرفت بزرگی برای توسعه کردستان است، عنوان کرد: در کنار آن موضوع منطقه آزاد در بانه و مریوان را امیداریم بتوانیم اجرایی کنیم این‌ها کارهای بزرگی است که دولت برای توسعه کردستان در دست کار دارد و امیدواریم استان را متفاوت‌تر ببینیم.
وی اعلام کرد: امیدواریم امسال با همکاری بیشتر سپاه بتوانیم با اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان بخشی دیگر از روستاهایی که از امکانات اولیه برخوردار نیستند، بهره‌مند کنیم.
مردانیا در پایان یادآور شد: دشمن امروز باز تحریم‌ها را تشدید کرده و قصد مبارزه دیگری با نظام انقلاب اسلامی را دارد لذا همگان باید با همراهی و همدلی و توان بیشتر بتوانیم با دشمنان نظام مقابله کنیم و اجاره ندهیم دشمن یأس و نابودی را در جامعه ترویج کند.
انتهای پیام

captcha