غبارروبی مساجد سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک
کد خبر: 3713818
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

غبارروبی مساجد سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: آیین غبارروبی مساجد شب گذشته به‌صورت نمادین در مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد و امشب نیز با حضور آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، در مسجد حضرت ابوالفضل اهل تشیع و مسجد قدس اهل سنت اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد استان از شب گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه آغاز شد.
وی ادامه داد: آیین غبارروبی مساجد شب گذشته به‌صورت نمادین در مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد و امشب نیز با حضور آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، در مسجد حضرت ابوالفضل اهل تشیع و مسجد قدس اهل سنت اجرا خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تکریم و غبارروبی مساجد یک فرهنگ‌سازی‌ بسیار با ارزش است، افزود: این‌که مسلمانان به‌صورت دسته‌جمعی، به‌دور از ریا و با همکاری برادران و خواهران مؤمن مساجد را برای استقبال از ماه مبارک آماده می‌کنند، حرکت زیبایی است.
وی اظهار کرد: آیین نمادین غبارروبی مسجد حضرت ابوالفضل جنب خانه معلم زاهدان، ساعت 17 و غبارروبی مسجد قدس اهل سنت واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی نیز ساعت 19 با حضور امام جمعه شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.
بزمانی با اشاره به اینکه غبار روبی مساجد هر ساله با همكاری اعضای هيأت امنا و گروه‌های مختلف مردم در دهه سوم ماه پرفيض شعبان انجام می‌شود، افزود: در سطح استان بیش از 3 هزار مسجد وجود دارد که از مردم درخواست داریم، به همه این مساجد به‌خصوص در این ایام مبارک، توجه داشته باشند.

غبارروبی مساجد سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک

غبارروبی مساجد سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک

انتهای پیام

captcha