استقبال از کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در عراق
کد خبر: 3713891
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

استقبال از کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در عراق

گروه بین‌الملل - کتاب عربی «القضیة الفلسطینیة بین الحل الاسلامی المقاوم و دیکتاتوریة الاستکبار العالمی» شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئله فلسطین، با انتشار در عراق با استقبال جامعه علمی و روحانیت این كشور مواجه شده است.

استقبال از کتاب رهبر معظم انقلاب در عراق

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این کتاب که تألیف «ناظم الخزاعی» است، به مهم‌ترین مطالبی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) درباره موضوع فلسطین و محور مقاومت ایراد كرده‌اند، پرداخته شده است.

شرح و تبیین پروژه غرب که هدف از آن استبداد و بردگی مسلمانان و بی‌ارزش كردن آنان است و پروژه اسلامی که خواستار دفاع از مسلمانان و هویت اسلامی و کرامت و حقوق غصب‌شده آنان و در رأس آن مسأله فلسطین است، از دیگر بخش‌های کتاب است.

این کتاب در واقع نظام و خط مشی محور مقاومت در جهان اسلام به شمار می‌آید؛ چرا که شامل اندیشه‌ها و رویکردهای مقام معظم رهبری است که در آن در مورد خطری که جهان اسلام را به لحاظ اقتصادی و سیاسی و امنیتی و کرامتی تهدید می‌کند، سخن می‌گوید.

این کتاب تلاش ارزنده و بزرگی به شمار می‌آید که در آن مهم‌ترین مطالبی که آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مورد این مسأله ایراد كرده‌اند، استخراج و به زبان عربی ترجمه شده است. در واقع یک منبع فکری برای محققان و پژوهشگران در نظامی اسلامی و محور مقاومت به زبان عربی به شمار می‌آید.

استقبال از کتاب رهبر معظم انقلاب در عراق

این کتاب برای محور مقاومت در جهان اسلام (عراق ـ لبنان و سراسر منطقه) فرهنگ فکری بالایی فراهم می‌کند که می‌تواند کادرهای مقاومت خود را با آن مسلح به عقیده کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک سرفصل تحصیلی برای آنان باشد؛ چرا که اهمیت سلاح عقیده و فکر در این محور بسیار بالاست و کمتر از سلاح نظامی نیست.

این کتاب که مورد توجه و استقبال علمای نجف اشرف و مراکز فرهنگی و پژوهشی و دانشگاهی عراق قرار گرفت، در دور قبلی نمایشگاه بین‌المللی كتاب بغداد (اسفندماه گذشته) عرضه شد و تعداد زیادی از آن به فروش رفت.

کتاب عربی «مسأله فلسطین بین راه‌حل اسلامی مقاومت و استکبار جهانی طبق رویکرد امام خامنه‌ای» هم‌اکنون در کتابفروشی منطقه الحویش نجف و نیز کتابفروشی المتنبی بغداد و دیگر کتابفروشی‌های معتبر این كشور عرضه شده است.

علاوه بر آن نسخه‌هایی از این كتاب ارزشمند در کتابخانه پارلمان عراق و کتابخانه‌های دانشگاه‌های عراق و مراکز نشر و توزیع کتب عراق ارائه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha