نوحی مرعی؛ از فراگیری قرآن نزد مادر تا رتبه دوم مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 3713904
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
در گفتگو با ایکنا بیان شد/

نوحی مرعی؛ از فراگیری قرآن نزد مادر تا رتبه دوم مسابقات بین‌المللی

گروه بین‌الملل ـ نوحی مرعی، حافظ قرآنی کریم از کشور لبنان تصریح کرد: من در خانه‌ای قرآنی بزرگ شدم و قرآن را نزد مادرم آموختم.

نوحی مرعی؛ از فراگیری قرآن نزد مادر تا رتبه دوم مسابقات بین‌المللی

مرعی، دانشجوی 23 ساله لبنانی از دانشکده مهندسی برق در گفت و گو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: من حفظ قرآن را در 9 سالگی آغاز و در 12 سالگی به پایان بردم.

وی با بیان اینکه من قرآن را نزد مادرم که خود معلم تجوید است فرا گرفتم، توضیح داد: مادرم حفظ قرآن و قوائد تجوید را به من آموخت و پس از فراگرفتن قرآن در مسابقات مختلف شرکت کرده و با مشایخ بزرگ قرآنی آشنا شدم.

مرعی با اشاره به شرکت در جمعیت قرآن کریم در لبنان در ارتباط با آموزش قرآن در دانشگاه‌های این کشور گفت: جمعیت قرآن کریم در دانشگاه‌ها هر سال دوره‌های حفظ قرآن را برگزار می‌کند و ما در این جمعیت، قرآن را به جوانان 9 تا 25 ساله آموزش می‌دهیم که دانشجویان دانشگاه‌ها نیز میان آنها دیده می‌شوند.

متسابق لبنانی در ارتباط با حضور خود در مسابقات بین‌المللی در کشورهای مختلف تصریح کرد: من در مسابقات بین‌المللی قرآن در عراق با عنوان جشنواره «سعید بن جبیر» شرکت کرده و توانستم به رتبه دوم در این مسابقات دست یابم.

وی در ارتباط با عواملی که موجب روی آوردن او به قرآن شد، تصریح کرد: خانه ما، خانه‌ای قرآنی بود و خواهر من نیز حافظ قرآن بوده و مادرم معلم قرآن است. والدین من، از هفت سالگی هر یک صفحه از قرآن را به همراه تفسیر به من می‌آموختند و از همان زمان من وارد عرصه قرآن شدم.

مرعی در رابطه با استقبال جوانان لبنانی از آموزش قرآن کریم اظهار داشت: جوانان لبنان علاقه وافری به قرآن دارند اما متاسفانه مسابقات قرآنی در حد عالی در لبنان وجود ندارد و در سال‌های اخیر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در این کشور کوتاهی شده است.

وی با بیان این که مردم لبنان تلاش می‌کنند، فرهنگ قرآنی را در این کشور نشر دهند، گفت: لازم است جوانان قرآنی و حافظان قرآن در لبنان در برنامه‌های مختلفی مطرح شوند تا جوانان با آنها آشنا گردند. جوانانی در لبنان هستند که قرآن را به هم جزئیات آیات، سور و صفحات حفظ هستند.


متسابق لبنانی دربخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نحوه آموزش قرآن در لبنان تصریح کرد: مکتب‌خانه‌های قدیمی در لبنان وجود ندارد و قرآن در مدارس جدید آموزش داده می شود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها را عاملی برای حفظ جوانان و روی آوردن آنها به سوی قرآن معرفی کرد و افزود: قرآن عروة الوثقی است و به فساد در جوامع اسلامی پایان می‌دهد.


مرعی در ادامه در رابطه با راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان جوانان گفت: باید در هر منطقه‌ای جمعیتی وجود داشته باشد که تنها به نشر فرهنگ قرآنی بپردازد و همچنین لازم است در هر منطقه یک مرکز آموزش قرآن جوانان آن منطقه را جذب کرده و به آنها قرآن بیاموزد.

وی با بین این که من تا کنون شش بار برای شرکت در مسابقات قرآنی و مراسم تجلیل از حافظان قرآن به ایران سفر کرده‌ام، در رابطه با نشر فرهنگ قرآنی در ایران و اهتمام جوانان ایرانی به قرآن تصریح کرد: مردم ایران توجه زیادی به قرآن دارند و من شنیده‌ام طرحی مبنی بر آموزش 10 میلیون حافظ قرآن در ایران  در دست اجراست.

انتهای پیام

 

captcha