اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3713955
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توانمندسازی مددجویان امسال تسهیلات اشتغال از 5 تا 50 میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به مددجویان اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد گفت: در راستای توانمندسازی مددجویان امسال تسهیلات اشتغال از 5 تا 50 میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به مددجویان اعطا می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به پنج فرآیند دریافت وام مددجویان، بیان کرد: مرحله اول تمام خانوارهای تحت حمایت استعدادسنجی شده که تقریبا 50 درصد مددجویان توان انجام کار اشتغال دارند و مابقی به دلیل کهولت سن و بیماری اجرای طرح برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: مرحله دوم واحد اشتغال و خودکفایی در مدیریت شهرستان‌ها پس از کنترل اطلاعات مددجویان و افراد تحت تکفل آن‌ها، نسبت به ارجاع آنان به مشاوره شغلی اقدام و در نهایت آموزش‌های بلند مدت و تکمیلی، نظارت و کاریابی برای مددجویان صورت می‌گیرد.
پودینه اظهار کرد: در این زمینه دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب کارآفرینی و مهارت‌آموزی به منظور دریافت آموزش‌های لازم و تخصص برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال تسهیلات اشتغال از 5 تا 50 میلیون تومان در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به مددجویان اختصاص می‌یابد، یادآور شد: سال گذشته 5 هزار و 147 فرصت شغلی با اعتبار 65 میلیارد و 100 میلیون تومان در بیش از 100 رشته شغلی اجرا شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اعطای بسته‌های تشویقی به کارآفرینان، شرکت‌ها و کارخانه‌ها اعلام کرد: چنانچه کارآفرینان فرزند مددجو را مشغول کار کنند تا دو سال 100 درصد و سال سوم 50 درصد حق بیمه آن‌ها توسط این نهاد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

captcha