بازدید از موزه های کرمان در روز جهانی موزه رایگان است
کد خبر: 3713957
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

بازدید از موزه های کرمان در روز جهانی موزه رایگان است

گروه فرهنگی - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از بازدید رایگان موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی این استان در روز جهانی موزه خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، غلامرضا فرخی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان دیروز یکشنبه، 23 اردیبهشت با بیان اینکه 28 اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی است گفت: در جهت ترغیب و تشویق هر چه بیشتر مردم برای بازدید از موزه‌ها، در این روز بازدید ازموزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این استان رایگان است.
وی افزود: تمامی موزه‌های استان کرمان از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه روز جمعه 28 اردیبهشت‌ماه جاری به صورت یکسره میزبان علاقمندان هستند.
فرخی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان دارای 20 موزه است، اظهارکرد: از این تعداد، هفت موزه به صورت خصوصی و مشارکتی فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: موزه ساعت و موزه فسیل از موزه‌های خصوصی و موزه دفاع مقدس، ارتش، شهید باهنر، موزه بانو حیاتی و آگیرا از موزه‌های مشارکتی استان کرمان هستند.
فرخی با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان و باغ موزه هرندی کرمان جزو باغ موزه‌های استان محسوب می‌شوند تأکید کرد: هرساله تعداد کثیری از گردشگران و مسافران از موزه‌ها و اماکن تاریخی سراسر استان کرمان بازدید می‌کنند.
منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان
انتهای پیام

captcha