حمایت از مصرف‌کننده دوطرفه باشد/شعار سال؛ نسخه‌ای شفابخش برای تحول در اقتصاد
کد خبر: 3714025
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
صفی‎خانی:

حمایت از مصرف‌کننده دوطرفه باشد/شعار سال؛ نسخه‌ای شفابخش برای تحول در اقتصاد

گروه اقتصاد ـ رئیس سازمان صنعت لرستان با بیان این‌که حمایت از مصرف‌کننده باید دوطرفه باشد، گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست بلکه نسخه شفابخشی است که می‌تواند در اقتصاد تحول جدی ایجاد کند.

حمایت از مصرف‌کننده دوطرفه باشد/شعار سال؛ نسخه‌ای شفابخش برای تحول در اقتصاد

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان امروز یک‎شنبه، 23 اردیبهشت در سومین همایش اعطای گواهی‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان لرستان، اظهارکرد: با توجه به شعار سال بخش خصوصی باید خود را در بازار تثبیت کرده و توانایی‌هایش را نشان دهد.
وی با بیان این‌که باید از نگاه‌ها، نظرات و تفکرات بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست بلکه نسخه شفابخشی است که می‌تواند در اقتصاد تحول جدی ایجاد کند.

حمایت از مصرف‌کننده باید دوطرفه باشد

صفی‌خانی با بیان این‌که حمایت از مصرف‌کننده باید دوطرفه باشد، گفت: در همین راستا سیاست‌گذاران باید بستر لازم را فراهم کنند و تولیدکننده نیز کالا را به شکلی تولید کند که قابلیت رقابت داشته باشد و مصرف‌کننده را برای استفاده از آن توجیه کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: در همین راستا بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی را به‌عنوان یکی‌از اولویت‌های کاری خود مدنظر قرار داده‌ایم تا از توانایی‌های موجود بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.
وی با تأکید بر این‌که بحث‌ توسعه‌ای واحدهایی که قدرت رقابت در بازار دارند را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: باید الزاماتی فراهم کنیم تا بهره‌وری در واحدهای صنعتی را بالا ببریم.
صفی‌خانی با تأکید بر این‌که آموزش نیروهای این واحدها باید به‌طور ویژه درنظر گرفته شود، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های کاری ما کیفی‌سازی محصولات است که در این راستا باید نظامی را تدوین کنیم و در این رابطه واحدهای R & D به شرکت‌ها می‌توانند کمک شایانی داشته باشند و کیفیت را به‌معنای واقعی خود برسانند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: امسال در حوزه پژوهش بحث فرهنگ‌سازی مصرف را باید مورد توجه قرار دهیم و بررسی شود که چه مقدار پرت هزینه داریم.
وی با انتقاد از ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی در سبد خانوار، گفت: این اجناس تنها موجب هدررفت سرمایه و تحمیل هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان شده است.
صفی‌خانی بیان کرد: باید از فرهنگ مصرف‌گرایی خارج و سرمایه‌گذاری را ترویج دهیم چراکه عمده مصارف ما غیرضروری هستند.

انتهای پیام

captcha