هنر بدون مردم به جایی نمی‌رسد
کد خبر: 3714073
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

هنر بدون مردم به جایی نمی‌رسد

گروه فرهنگی - استاندار اصفهان گفت: رشد هنر بدون اتکا به مردم و بدون آنکه منعکس‌کننده مسائل مردم باشد، نمی‌تواند مسیر درست را طی کند.

هنر بدون مردم به جایی نمی‌رسد

به گزار ش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، اصفهان را شهر فرهنگ و هنر خواند و افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد این استان، نشان می‌دهد که مسایل انسانی در اولویت مسائل استان است.
وی با اظهار خرسندی از اینکه ارج نهادن به هنر و هنرمندان در مردم اصفهان همچنان می‌تپد، تصریح کرد: این فضا می‌تواند در آینده به عنوان گواه رشد، بزرگی و اعتلای فرهنگی مردم این خطه در دنیا و ایران عزیز باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعبیر پهلوانی و مرجع بودن برای مردم زیبنده نام برخی هنرمندان است، بیان کرد: در این راستا هنرمندان اصفهان اغلب در حیطه‌ای حرکت دارند که مردمی است و خیر رساندن به مردم را در پیش روی اعمال خود قرار داده‌اند و تجلیل از هنرمندان خیر و خیرین استان در این جشنواره اهمیت دارد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه ارتباط دادن هنر با مسائل روزمره مردم به هنرمندی زیادی نیاز دارد، افزود: هنرمندان می‌توانند در صحنه نقش‌آفرینی کنند اما طراحی مسیر هنر به نحوی که همواره مردمی بماند و موجب رشد و بالندگی مردم باشد، هنر بزرگی است.
وی خاطر نشان کرد: اینکه خیریه‌ای مانند حسنات تنها به فکر معیشت مردم نبوده است و در کنار آن بقیه مفاهیم احسان و نیکوکاری را نیز مدنظر قرار داده، بسیار زیباست.
وی با اشاره به اینکه کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات، توانسته با برگزاری شش دوره جشنواره در استان، آزمونی موفق را در تعامل یک خیریه با دستگاه‌های فرهنگی به نمایش بگذارد، افزود: اکران همزمان آثار جشنواره در استان‌های مختلف نشان از موفقیت این جشنواره بومی است و امیدواریم همراهی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، تداوم این جشنواره را تضمین کند.
استاندار اصفهان از دستگاه‌های ذیربط خواست تمام انرژی را برای تقویت این روحیه احسان و نیکوکاری و تقویت این جشنواره بکارگیرند چرا که رشد هنر بدون اتکا به مردم و بدون آنکه منعکس‌کننده مسائل مردم باشد، نمی‌تواند مسیر درست را طی کند؛
استاندار اصفهان در پایان تاکید نمود: این دیار مشهور به خوبی‌ها و ارزش‌ها است و باید در راستای خیریه خدمتی کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha