انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیسم/ ذات این جنبش با ذات یهود در تقابل است
کد خبر: 3714088
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
دیوید ویس:

انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیسم/ ذات این جنبش با ذات یهود در تقابل است

گروه سیاست و اقتصاد - سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیسم با بیان اینکه صهیونیسم، جنبشی است که قدرت و مالکیت خداوند را انکار می‌کند، گفت: صهیونیست‌ها معتقدند که قدرت و حاکمیت از طریق اسلحه اثبات می‌شود نه خداوند.

انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیست

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یسرائیل دیوید ویس، سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم و مهمان ششمین کنفرانس بین‌المللی «افق نو» با موضوع «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» از 22 الی 26 اردیبهشت‌ماه به میزبانی مشهد در حال برگزاری است، در حاشیه این کنفرانس ظهر امروز 23 اردیبهشت ماه در نشست تخصصی «جایگاه دین در ایجاد صلح منطقه‌ای» از سلسله نشت‌های بزم اندیشه دانشجویی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی حضور یافت و ضمن تشکر از ملت و مسئولان ایران اظهار کرد: سابقه زندگی مسالمت‌آمیز یهودیان در ایران زیاد است، همچنین بسیار خوشحال هستم که توانستم کشور زیبای ایران را ببینیم.
ایجاد حکومت منحوس اسرائیل باعث ناراحتی همه‌ جهان شده است
وی با بیان اینکه ایجاد حکومت منحوس اسرائیل باعث ناراحتی همه‌ جهان شده است، ادامه داد: نتیجه تشکیل حکومت اسرائیل فاجعه فلسطین است، این فاجعه به دعوای خوبی و بدی ایمان و کفر برمی‌گردد.
دیوید ویس با تأکید بر اینکه سه هزار سال پیش یهودیان با خدا عهد بستند که به فرامین او گوش داده و بدان عمل کنند، ابراز کرد: با خداوند عهد بستیم که تسلیم محض اراده او باشیم و پیمان شکنی نکنیم.
دین یهود در مقابل صهیونیسم است
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با تأکید بر اینکه در مقابل دین یهود، صهیونیسم قرار دارد، افزود: آنان عهد با خداوند را به نام ناسیونالیستی و ملی‌گرایی و به نام دین تغییرداده و این ایدئولوژی را از 130 سال قبل رواج داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دین یهود حدود سه هزار سال قدمت دارد، گفت: ایده صهیونیست، ایده‌ی نو و جدید است. مفهومی که در ذات یهود نهفته این است که خداوند حاکم بر همه‌ دنیاست و ما باید به فرامین او عمل کنیم.
انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیسم
دیوید ویس با بیان اینکه صهیونیسم جنبشی است که قدرت و مالکیت خداوند را انکار می‌کند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها معتقدند که قدرت و حاکمیت از طریق اسلحه اثبات می‌شود نه خداوند.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم، ادامه داد: کسانی که طرفداران صهیونیسم هستند یهودیان واقعی را مورد استهزا قرار می‌دهند و می‌گویند خدایی که شما در مورد آن صحبت می‌کنید در موقعی که یهودیان دچار مشکل بودند کجا بود!

انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیست

یهود، قائل به قدرت و حاکمیت خداوند است
وی با تأکید بر اینکه یهود، قائل به قدرت و حاکمیت خداوند است ولی صهیونیسم قدرت و حاکمیت خداوند را نفی می‌کند، ابراز کرد: طبق آموزه‌های یهود سه هزار سال پیش خداوند به ما دستور داده که به سرزمین مقدس برویم و بعد از هزار سال معبد تخریب شد و باید آنجا را ترک می‌کردیم.
دیوید ویس با اشاره به سه عهدی که خداوند از یهودیان گرفته است، عنوان کرد: طبق این سه عهد ما هرگز به عنوان مجموعه‌ و ملت نباید به فلسطین برگردیم.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با اشاره به کتابی که منصوب به حضرت سلیمان(ع) است، گفت: در آن کتاب پیش‌بینی شده بود که معبد تخریب خواهد شد و هیچ کس حق ندارد به آن جا برگردد.
هر نوع تلاش برای پایان دادن به تبعید ممنوع است
وی با تأکید بر سه عهدی که خداوند با قوم یهود بسته است، تصریح کرد: این سه عهد عبارت‌اند از اینکه نباید به صورت جمعی به فلسطین برگردیم، علیه هیچ ملتی نباید طغیان کنیم و یهودیان طبق این عهد به عنوان شهروندان وفادار در هر جامعه‌ای حضور داشته و علیه آنها شورش نکنند. هر نوع تلاش برای پایان دادن به این تبعید ممنوع است.
برگشتن به فلسطین نوعی پیمان‌شکنی است
دیوید ویس با اشاره به اینکه این عهد خداوند با قوم یهود است و برگشتن به فلسطین نوعی پیمان‌شکنی محسوب می‌شود و مجازات خداوند را در پی دارد، ادامه داد: در کتب ادعیه یهود نیز آمده که ما به خاطر گناهانمان به تبعید فرستاده شده‌ایم.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با بیان اینکه هنگامی که حضرت موسی(ع) به کوه سینا رفت، در آنجا تقرب و نزدیکی به خداوند را درخواست کرد، گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) گفت به سرزمین مقدس بروید و معبدی بسازید ولی هدف حضرت موسی(ع) از ساختن معبد در سرزمین مقدس قرب به خداوند بود.
وی با اشاره به مثالی ادامه داد: هنگامی که عضو جدیدی بخواهد به بدن انسان پیوند بخورد ممکن است بدن آن را پس بزند، اگر ما نیز بخواهیم به سرزمین مقدس بگردیم این سرزمین ما را انکار خواهد کرد و همان طور که بدن عضو جدید را کنار می‌زند.
دیوید ویس با اشاره به اینکه مکرر در تورات آمده که گناه نکنید و تقوا پیشه کنید، ابراز کرد: اگر به عهدی که با خداوند بستیم، پایبند نباشیم و به سرزمین مقدس برگردیم آن زمین، همانند آب دهان ما را بیرون خواهد انداخت.
با تبعید، تقرب الهی را از دست دادیم
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با بیان اینکه این تبعید به معنای از دست دادن سرزمین نیست، ابراز کرد: این تبعید یعنی ما قرب و تقرب الهی را از دست داده‌ایم.
یهود خواهان قرب و نزدیکی به خداوند است نه زمین
وی با بیان اینکه آن چیزی که یهود واقعی از خداوند می‌خواهد قرب و نزدیکی به اوست، عنوان کرد: یهود خواهان قرب و نزدیکی به خداوند است نه زمین.
دیوید ویس با اشاره به اینکه صهیونیسم، دین یهود را تحریف کرده است، ابراز کرد: صهیونیسم پیام اصلی دین یهود را تهی کرد و ظاهری تحریف شده با عنوان «صهیونیست» را ایجاد کردند.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با بیان اینکه صهیونیست‌ها به جای معنای اصلی دین یهود، بازگشت به سرزمین مقدس را جایگزین کردند، گفت: این مسخره‌ترین، معنایی است که صهیونیست‌ها برای دین یهود گفته‌اند.
وی با بیان اینکه در دعای عید که یهودیان می‌خوانند از خداوند می‌خواهند تا کمک کند در سال جدید به اورشلیم برگردند، گفت: با توجه به این دعا متوجه می‌شویم که اجازه‌ی خداوند برای ورود به اورشلیم بسیار اهمیت دارد.

انکار قدرت و حاکمیت خداوند از طرف صهیونیست

دیوید ویس با بیان اینکه یهود معتقد است که روزی خواهد آمد که شکوه و عزت خداوند آشکار می‌شود، تصریح کرد: روزی خواهد آمد که همه به خداوند ایمان دارند و بازگشت به سرزمین مقدس به معنای آشکار شدن شکوه وعزت خداوند در همه جهان است.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با اشاره به اینکه یهود معتقد است که معبد توسط خداوند ساخته شده است و هنگامی که تخریب شده باید دوباره با اراده خداوند ساخته شود، ادامه داد: در طول چند هزار سال همواره یهودیان در سرزمین‌های دیگر پراکنده بودند، و خروج از سرزمین مقدس را تهدیدی برای خود به حساب نمی‌آورند.
وی با بیان اینکه خداوند پیش‌بینی ایجاد حکومت اسرائیل در جهان را کرده بود، گفت: در واقع خداوند می‌دانست که گروهی خواهند آمد و عهدشکنی خواهند کرد، لذا عهد در خصوص برنگشتن به سرزمین مقدس را از قوم یهود گرفت.
صهیونیست‌ها با بازگشت به فلسطین عهدشکنی کردند
دیوید ویس با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها عهدشکنی کردند و به صورت جمعی به فلسطین برگشتند، افزود: صهیونیست‌ها به فلسطین برگشتند و شروع به مبارزه با ملت‌ها کردند. آن‌ها معتقداند که زمان رهاسازی و رستگاری رسیده و باید خود در اورشلیم معبد را دوباره بسازند.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با اشاره به اینکه عهد خداوند با یهود شامل دستورات اخلاقی زیادی است، عنوان کرد: اگر در هر کجای عالم حکومتی با نام یهود تشکیل شود یهودیان حق ندارند آنجا بروند.

ذات صهیونیسم با ذات یهود در تقابل است
وی با بیان اینکه تشکیل حکومت اسرائیل نفی پیمان یهودیان با خداوند است، تصریح کرد: یکی دیگر از عهدهای خداوند با قوم یهود این است که باید شاکر و قدردان نعمت باشند، در طول تاریخ شاهد این موضوع هستیم که یهودیان توسط حکومت‌های دیگر مورد ظلم قرار گرفتند ولی یکی از ملت‌هایی که در را به سوی یهود باز کرد، مسلمانان بودند. البته صهیونیست ها نه تنها شاکر و قدردان نبودند بلکه نسبت به مسلمانان ظلم روا داشتند.
یهودیان مخالفت قطعی خود با تشکیل حکومت یهودی در فلسطین اعلام کردند
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با تأکید بر اینکه ذات صهیونیست با ذات یهود در تقابل است، گفت: بزرگان یهود بر این مطلب که صهیونیست‌ها دین ما را تحریف کرده‌اند اتفاق نظر دارند و یهودیان در بیانه‌ای در سازمان ملل مخالفت قطعی خود را با تشکیل دولت یهودی در فلسطین بیان کردند، به گونه ای که در مناطق یهود حتی یک پرچم اسرائیل دیده نمی‌شود.
دیوید ویس با بیان اینکه دولت اسرائیل یهودیان را اجبار می‌کند که در ارتش اسرائیل خدمت کنند، اظهار کرد: وقتی با مخالفت یهودیان مواجه می‌شوند آنها را دستگیر و شکنجه می‌کنند.
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در تبلیغات از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند، ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌گویند ما دو هزار سال آواره بوده‌ایم و اکنون وعده خداوند محقق شده و ما می‌توانیم به اورشلیم برگردیم. آنان معتقدند که هر کس با اسرائیل مخالف است گویی با یهود مخالف است.
مسلمانان ضد اسرائیل هستند نه ضد یهود
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، مسلمانان را ضدیهود می‌دانند، عنوان کرد: آنها در واقع مسلمانان را که با یهودیان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند ضدیهود می‌دانند ولی این درست نیست و مسلمانان ضد اسرائیل هستند.
دیوید ویس با بیان اینکه از این همه ظلم و جنایتی که به نام یهود در حال انجام است ناراحت هستیم، گفت: آنها از نام دین یهود سوءاستفاده کرده و کارهای خود را توجیه می‌کنند.
یهود هیچ مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیست
سخنگوی اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم با تأکید بر اینکه یهود هیچ مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیست، گفت: دانستن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل درست نیست.
وی با اشاره به اینکه دلیل همه‌ حملات اسرائیل به ایران این است که ایران بین یهود و صهیونیسم فرق می‌گذارد، تصریح کرد: یهودیان دو هزار و 300 سال است که با احترام در ایران زندگی می‌کنند ایرانیان مخالف یهود نیستند بلکه مخالف صهیونیسم منحوس هستند.
دیوید ویس با بیان اینکه یهود، خواهان ایمان همه به خداوند است، ادامه داد: یهود معتقد بر اینکه چه دینی بر حق است، نیست بلکه معتقد است که باید همه به فرامین الهی عمل کنیم.
انتهای پیام

captcha