۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی اعلام شد
کد خبر: 3714138
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی اعلام شد

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اعلام فراخوان تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، ۳۰ اردیبهشت را آخرین مهلت ارسال آثار این فراخوان اعلام کرد.

۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی اعلام شد

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فراخوان تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی با تأکید بر کاهش مصرف مواد مخدر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و همکاری مرکز تپسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شد.
در کردستان اعلام شد.
وی ادامه داد: این فراخوان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و با هدف اطلاع رسانی و افزایش اگاهی عمومی در این حوزه و حمایت از تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی انجام شد.
قلعه‌شاخانی، به موضوع آثار تولیدی اشاره کرد و افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق حاد بحرانی و ناهنجاری های اجتماعی از جمله موضوع آثار این فراخوان اعلام شده است که اصحاب فرهنگ و هنرمی توانند ایده ها و طرح ها خود را به دبیرخانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ارائه کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در این فراخوان سقف حمایت از طرح ها و ایده های منتخب ویدیویی ۲۰ میلیون ریال و آثار گرافیکی و متنی یک میلیون و ٥٠٠ هزار ریال اعلام شده است و آثار ویدیویی (یک دقیقه ای) شامل نماهنگ، انیمیشن و ..، پیام گرافیکی و کارتونی (کاریکاتور و ..)، پیام متنی شامل طراحی پیام های هشداردهنده، اطلاع رسانی و ... (اینفوگرافیک) است.
وی اذعان کرد: هر گونه تولید و انتشار محتوا در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی باید بر اساس شاخص های تولید آثار باشد که این شاخص ها به دو بخش اصلی شامل شاخص های تاکیدی و اجتنابی تقسیم می شود.
وی مولفه های اجتنابی را دربردارنده پرهیز از هر گونه بیان و به تصویر کشیدن واضح و روشن شیوه های دسترسی و استعمال سیگار، مواد و الکل، رفتارها و ابزارهای خشونت آمیز، روابط غیرمتعارف و دوستی‌های ناسالم دختر و پسر در مهمانی ها، مکان های آموزشی و ... ، خرده فرهنگ‌های بزهکارانه، پیام‌های ناامیدی و القای یاس و تحقیر به مخاطبان، محتوای مبتنی بر سیاه نمایی نسبت به مراجع قضایی، انتظامی و متولیان بخش سلامت کشور و پرهیز از توصیه ها، شعارها و پیام های کلیشه ای، تکراری و تبلیغی برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به مؤلفه‌های تأکیدی بیان مرد: مؤلفه‌های تاکیدی نیز بر پیامدهای فردی و اجتماعی هر یک از آسیب‌های اجتماعی یادشده در عوامل خطرزا، رفتارهای اجتماعی سلامت و مهارت های زندگی مانند مهارت نه گفتن، تفکر انتقادی، ویژگی های شخصیتی جوانان و اهمیت آن در توسعه کشور، مسیرهای موفقیت و امیدبخش پیش روی جوانان و نسل آینده، بیان واقعی، دقیق و درست مشکلات فعلی جوانان از زبان خودشان، ارزش ها و عناصر فرهنگی مشترک با رویکرد ایجاد همبستگی و همدلی اجتماعی مبتنی بر توسعه محلی، ایجاد احساس تعهد و تعلق خاطر به محیط های مختلف زندگی مانند خانواده، مدرسه و اجتماعی، افزایش و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی در پیروزی بر مشکلات و توجه به شاخص‌ها، مؤلفه‌ها و عناصر فرهنگی و قومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بومی تاکید دارد.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه ۳۰ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار برای این فراخوان اعلام شده است، یادآور شد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنند ج و یا به آدرس الکترونیکی kordestan@farhangmail.ir ارسال کنند.

captcha