اختصاص 30 درصد از اعتبارات فرهنگی حوزه هنری استان به بیجار
کد خبر: 3714139
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

اختصاص 30 درصد از اعتبارات فرهنگی حوزه هنری استان به بیجار

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در سال گذشته 30 درصد از اعتبارات فرهنگی و هنری حوزه هنری استان به برنامه‌های فرهنگی - هنری در شهرستان بیجار اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 30 درصد از اعتبارات فرهنگی حوزه هنری استان به بیجاربه گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان  امروز، 24 اردیبهشت ماه در جریان بازدید مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی از حوزه هنری شهرستان بیجار اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر شهرستانی حوزه هنری استان کردستان در شهرستان بیجار یکی از بهترین فرصت‌ها در راستای توجه به فرهنگ و هنر غنی این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: خوشبختانه در سایه حمایت‌های رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور از سال 95 نخستین دفتر شهرستانی حوزه هنری استان کردستان در شهرستان بیجار راه‌اندازی شده است و در این مدت زمان اندک فعالیت‌های بسیار خوبی نیز در این شهرستان عملیاتی و اجرایی شده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: راه‌اندازی سینما آزادی بیجار با حمایت مسئولین شهرستان از جمله نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ، مدیر آموزش و پرورش و مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است که خوشبختانه ضمن استقبال بسیار گسترده مردم هنر دوست بیجار در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی وهنری استان نیز مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی دفتر شهرستانی حوزه هنری در بیجار، عنوان کرد: در سال گذشته حمایت از تولید چهار فیلم کوتاه که موفقیت های خوبی را هم کسب کردند و همچنین برگزاری سه شب خاطره شهدای انقلاب اسلامی، حمایت از سوگواره ملی عکس وفیلم قاب شیدایی، برگزاری استانی شب شعر عاشورایی، برگزاری جلسه در حلقه رندان، برپایی نمایشگاه هنری هنرمندان بیجاردر گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری مرکز از جمله مهمترین فعالیت های این دفتر به شمار می‌رود.

مرادی اعلام کرد: همچنین در حوزه نمایش نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و چندین نمایش نیز با حمایت حوزه هنری بیجار در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای شرکت کرده که ضمن کسب عناوین مختلف اجرای عمومی نیز داشته‌اند.

وی به برگزاری چندین نمایشگاه بخش هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دفتر حوزه هنری در شهرستان بیجار در این مدت زمان کوتاه به پایگاه اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل شده است و انتظار می‌رود که این روند با تلاش و جدیت بیشتر ادامه پیدا کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان یادآور شد: هر چند که بر اساس آیین نامه بودجه که هرسال توسط مرکزابلاغ می‌شود در طول سال باید 20 درصد کل اعتبارات فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به دفتر شهرستانی اختصاص یابد ولی در سال 96 این رقم به بیش از 30 درصد رسیده است.

انتهای پیام

captcha