بزرگداشت شهدای خاندان لطفیان‌ سرگزی در قم
کد خبر: 3714192
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

بزرگداشت شهدای خاندان لطفیان‌ سرگزی در قم

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیین بزرگداشت شهدای خاندان لطفیان‌ سرگزی با همکاری سپاه علی بن ابیطالب(ع) و با حضور جمعی از دانشجویان و یاوران نماز یکشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

بزرگداشت شهدای خاندان لطفیان‌ سرگزی در قم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم بزرگداشت شهدای خاندان لطفیان‌ سرگزی با همکاری سپاه علی بن ابیطالب(ع) و با حضور جمعی از دانشجویان و یاوران نماز یکشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
در این مراسم ابتدا زندگی‌نامه سیاسی، جهادی و اندیشه دینی این مرزبانان ارزش‌ها و اسوه‌های اخلاق که سه برادر مجاهد ایثارگر، فقیه، عالم ربانی، مداح اهل بیت(ع)، حافظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و از بانیان مؤسسه صحیفه سجادیه بودند شرح داده شد.
شهید آیت‌الله ملاعلی لطفیان ‌‌سرگزی یکی از این شهیدان است که در سال ۱۳۴۸ به مقام شهادت نائل شد و در دهستان قائم‌آباد شهرستان نیمروز زابل به خاک سپرده شد. همچنین شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان‌ سرگزی نیز در سال ۱۳۵۸ در مزار استان خراسان رضوی(بهشت‌ رضا) آرام گرفت و جانباز شهید آیت‌الله عباس لطفیان سرگزی در سال 1374 به فیض شهادت رسید و آرامگاه ابدی او در مزار گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم است.
در ادامه این محفل بازخوانی سه پیام در خصوص این سه برادر فقیه و مجتهد از خاندان لطفیان سرگزی نیز قرائت شد که در بازخوانی اول پیام شهید محمدعلی رجایی به همایش «شهید ترور» آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی است که بازگو کننده این مورد است که باید زندگی امثال شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی و برادرش آیت‌الله علی لطفیان سرگزی از پشت پرده درآمده و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا مردم بدانند ضرورتی بالاتر از وحدت نداریم و جوانان بتوانند با مطالعه زندگی‌نامه امثال شهیدان لطفیان سرگزی به رشد معنوی رسیده و پاسخی برای نیازهای فکری خود بیابند.
دومین بازخوانی مربوط به پیام مقام معظم رهبری بوده که ناقل این پیام است که حقیقت و هدف اصلی زندگی مرحوم ملاعباس لطفیان سرگزی و دو برادر شهیدش ملاعلی و ملامحمدعلی با معرفت، خداشناسی و نور ایمان همراه بود و در برابر ذات اقدس الهی و رب سبحان دارای خشیت بودند. همچنین ریاضت و سختی‌ها آن‌ها را به کمال رساند و ولایت‌مداری خط قرمزشان بود. در واقع این سه برادر مجاهد فقیه، شهیدان لطفیان سرگزی روحانی به تمام معنا بودند و از نظر عرفان و اخلاق مثل یک بحر مواجی بودند که ساحل ندارد و زمانی که انسان به این سه برادر ایثارگر نگاه می‌کند، گویا به شهاب‌الدين سهروردی نگاه می‌کند.
در این مراسم پیام امام خمینی(ره) با محوریت یادواره شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی؛ خطیب بارگاه منوره امام هشتم، شهید ملامحمدعلی لطفیان سرگزی؛ اهل تقوای الهی، اخلاص، نماز عاشقانه، ولایت‌مداری و خدمتگزاری به مردم بود و خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی کرد، روایت شد.
یادآور می‌شود، این سه برادر اهل تلاش، مجاهدت، هم‌فکری و از شاگردان حضرات آیات سید‌شهاب‌الدین مرعشی نجفی، سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تبریزی، سیدمحمدهادی میلانی، محمدتقی بهجت، سیدحسین بروجردی و از همرزمان سید‌علی خامنه‌ای، محمدتقی بهلول گنابادی، سیدمحمود طالقانی، نواب صفوی، سیدمحمدرضا سعیدی، حسن حبیبی، عبدالحسین برونئی، محمد مفتح همدانی، حسین شب زنده‌دار، سیدعلی غیوری و ابوالحسن مقدسی‌ شیرازی بودند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha