اجرای پنجمین طرح جمع‌خوانی ماه رمضان در خوزستان/ بهبهان؛ میزبان اولین برنامه
کد خبر: 3714227
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

اجرای پنجمین طرح جمع‌خوانی ماه رمضان در خوزستان/ بهبهان؛ میزبان اولین برنامه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ پنجمین طرح جمع‌خوانی قرآن کریم همزمان به ماه مبارک رمضان در استان خوزستان برگزار می‌شود. این برنامه در 30 نقطه استان برگزار شده و به صورت مستقیم از سیمای خوزستان پخش می‌شود.

اجرای پنجمین طرح جمع‌خوانی ماه رمضان در خوزستان/ بهبهان؛ میزبان اولین برنامه

محسن پناه، کارگردان برنامه جزءخوانی ماه رمضان در خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اعلام برگزاری برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم در استان اظهار کرد: امسال پنجمین سالی است که برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خوزستان اجرا می‌شود. ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان یک طرح سراسری در کل کشور است.

وی افزود: آنچه که خوزستان را از سایر استان‌ها در برگزاری این برنامه متمایز می‌کند این است که در تمام استان‌ها یک مکان در مرکز استان(مانند مسجد یا امامزاده) برای این برنامه در نظر گرفته می‌شود و قرائت قرآن با حضور مردم هر روز در این مکان انجام می‌شود. ما برخلاف استان‌های دیگر این برنامه را در30 نقطه استان برگزار می‌کنیم و هر روز یک جزء قرآن کریم در یکی از شهرهای استان قرائت می‌شود.

پناه با اشاره به دشواری‌های کار به جهت برگزاری آن در 30 نقطه استان گفت: با وجود این که هر روز این برنامه در یک مکان جدید برگزار می‌شود ولی خود قرآن تاکنون کمک کرده است. امسال هم این برنامه  با حضور مردم، همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و همیاری فرماندارها، ائمه جمعه و سپاه در استان برگزار خواهد شد.

کارگردان سیمای خوزستان ادامه داد: یک کار خلاقانه‌ای که در برنامه جمع‌خوانی استان خوزستان انجام می‌شود، این است که 15 دقیقه قبل از آغاز قرائت قرآن، بیان تفسیر آیات توسط یکی از علما انجام شده و پیش‌زمینه‌ای از آیات جزئی که قرار است خوانده شود برای حضار توضیح داده می‌شود.

وی با اشاره به استقبال استان‌ها از این طرح گفت: خیلی از مکان‌ها در شهرستان‌های استان علاقمند هستند که این برنامه در آنجا برگزار شود و قبل از ماه مبارک رمضان شهرستان‌ها شرایط لازم را فراهم می‌کنند و تماس می‌گیرند تا از تاریخ برگزاری جمع خوانی شهرستان خود مطلع شوند.

پناه با بیان اینکه بهبهان اولین شهرستان میزبان برنامه جمع‌خوانی ماه مبارک امسال است، افزود: این برنامه همزمان با اولین روز ماه رمضان در امامزاده حیدر در ساعت 17:30 پخش خواهد شد. شهرستان‌های آغاجاری، رامشیر، رامهرمز، امیدیه، هفتکل، باغملک و ایذه به ترتیب شهرهای میزبان این برنامه در روزهای اول ماه مبارک رمضان خواهند بود.

انتهای پیام

captcha