مرمت سرای حاجباشی در بازار اراک به اتمام رسید
کد خبر: 3714287
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

مرمت سرای حاجباشی در بازار اراک به اتمام رسید

گروه اجتماعی – حسینی گفت: احیا سراهای بازار تاریخی اراک یکی از مهمترین اهداف پروژه‌های مرمتی این مجموعه است.

مرمت سرای حاجباشی در بازار اراک به اتمام رسید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سید محمد حسینی گفت: پروژه عملیات مرمت سرای حاجباشی بازار تاریخی اراک با رعایت نکات اصولی پایان یافت. در این سرا مرمت جداره‌ها، بندکشی، نماسازی، تعویض مصالح فرسوده و نیز سکو‌سازی و کف‌سازی در دو جبهه سرا و فضای باز در دستور کار بوده تا بتوان بسیاری از کاربری‌های فراموش‌شده این سرا را احیا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: ساخت و تعبیه اتاقک و کانال تاسیسات الکتریکی در این سرا صورت پذیرفته و مرمت درب‌ها و پنجره‌ها و همگون‌سازی آن‌ها برنامه آتی مرمتی این سرا است.
وی ادامه داد: این بنا در گذر چهارسوق بازار اراک واقع شده و مساحت آن حدود 1289 متر مربع است که 187 متر مربع آن به بخش سرباز اختصاص دارد. همچنین یک راهروی مسقف، دوبخش سرا را به یکدیگر متصل می‌کند و حجره‌های دور حیاط در دو طبقه، مرمت شده‌اند.
حسینی درپایان گفت: عمده حجره‌ها همانند گذشته در این سرا به فروش فرش و رفوگری فرش مشغولند و هم‌چنان در همین حوزه فعال هستند که با احیا و مرمت این سرا امید آن می‌رود این فعالیت پررنگ‌تر و چشم‌گیر‌تر شود چرا که صنعت فرش را می‌توان تاج هنر هنرمندان استان مرکزی دانست.
انتهای پیام

captcha