رژیم صهیونیستی از هیچ به‌وجود آمده است/ زمان نابودی مرزهای تصنعی فرا رسیده
کد خبر: 3714298
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
خالد القدومی در نشست «فلسطین؛ هفتادمین سال مقاومت برای آزادی»:

رژیم صهیونیستی از هیچ به‌وجود آمده است/ زمان نابودی مرزهای تصنعی فرا رسیده

گروه سیاسی ــ نماینده حماس در ایران صبح امروز در نشست «فلسطین، هفتادمین سال مقاومت برای آزادی» با بیان امروز با دو حادثه تلخ تأسیس رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین همزمان شده، گفت:. باید در نظر داشته باشیم که مسئله تأسیس رژیم جعلی اسرائیل یک مسئله قطعی نیست، زیرا این رژیم از هیچ به هست آمده و بدون هیچ‌گونه ریشه‌ای در این سرزمین شکل گرفته و صرفاً آن نتیجه قتل و جنایت و کشتار است.

رژیم صهیونیستی از هیچ به‌وجود آمده است/ زمان نابودی مرزهای تصنعی فرا رسیده

به گزارش ایکنا؛ نشست تخصصی و رسانه‌ای با عنوان «فلسطین، هفتادمین سال مقاومت برای آزادی» صبح امروز، دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه، با حضور «خالد القدومی»، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

خالد القدومی در ابتدا با بیان این مطلب که امروز ۱۴ می؛ یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ ملت فلسطین است. همچنین امروز روزی است که ملت فلسطین تاریخ را رقم خواهد زد و به خیره‌سری صهیونیست‌ها و مرزهای تصنعی و جعلی پایان خواهد داد.

وی ادام داد: به هر حال در این روز ما شاهد راهپیمایی‌های گسترده‌ای با شعار بازگشت هستیم و با گذشت ۴۴ روز از این راهپیمایی‌ها و با تقدیم خون شهدا خواهیم توانست اهداف خودمان را محقق کنیم.

رژیم صهیونیستی از هیچ به عمل آمده است

القدومی افزود: این روز مهم با دو حادثه تلخ همزمان شده که یکی تأسیس رژیم صهیونیستی و دیگری اشغال سرزمین فلسطین است. همچنین باید در نظر داشته باشیم که مسئله تأسیس رژیم جعلی اسرائیل یک مسئله قطعی نیست، زیرا این رژیم از هیچ به هست آمده و بدون هیچ‌گونه ریشه‌ای در این سرزمین شکل گرفته و صرفاً آن نتیجه قتل و جنایت و کشتار است.

نماینده حماس با اشاره به این مطلب که در طول ۷۰ سال تأسیس رژیم صهیونیستی، ۷۰ نوع جنایت علیه مردم فلسطین به وقوع پیوسته، تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند و از ۱۳۰ هزار روستا و شهر آباد را ویران کرده‌اند.

وی ادامه داد: مناخیم بگین صراحتاً بیان داشته اگر این قتل و جنایات صورت نمی‌گرفت، هرگز رژیم صهیونیستی تأسیس نمی‌شد و حتی امروز صحبت‌های مقامات رسمی این رژیم هم بر این اساس استوار است.

القدومی، ظلم وستم 70 ساله رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را همچون تجربه‌ای پرثمر در ادامه مبارزات توصیف کرد و در این رابطه گفت: امروز می‌توانیم به یک تجربه قطعی برسیم و اولین پیام ما پس از گذشت 70 سال این باشد، آن کسانی‌که ادعا می‌کردند اینجا سرزمین دموکراسی است باید بدانند با وجود این رژیم دموکراسی در این سرزمین معنا نخواهد شد چون بقای صهیونیست‌ها بر روی کشتار و خون پاک فلسطینیان شکل گرفته است.

نماینده جنبش حماس ادامه داد: پیام دوم ما خطاب به ملت عرب و ملت فلسطین است که بدانند باید هوشیار باشند و دشمن‌شناسی خود را تقویت کنند. همان‌طور که موشه دایان، وزیر جنگ صهیونیست‌ها عنوان کرد بر این رژیم واجب است که با عرب‌ها توافق نکند تا بتواند با افزایش تنش‌ها در منطقه به بقای خودش ادامه دهد. به هر حال این رژیم بر اساس این دیدگاه شکل گرفته و هرچند صحبت از توافق می‌کنند اما هرگز به توافق با آن‌ها نخواهیم رسید.

با افزایش فشار می‌خواهند ملت فلسطین را مجبور مذاکره کنند

وی در این رابطه افزود: اشخاصی مثل نتانیاهو و ترامپ اعتقاد دارند که باید ابتدا فشار بیاوریم و بعد آن‌ها را مجبور به مذاکره کنیم. همچنین آن‌ها معتقدند که باید وخامت وضعیت موجود را برای فلسطینیان بیشتر کنیم تا مجبور شوند واقعیت موجود را بپذیرند و مذاکره کنند.

القدومی با تأکید بر این موضوع که رژیم صهیونیستی از یک میلیون و 900 هزار نفر فلسطینی حدود 800 هزار نفر را آواره کرده است، گفت: بعد سران این رژیم دروغ می‌گویند که اصلاً در این سرزمین، فلسطینی وجود ندارد و این خود اسرائیلی‌ها هستند که توانسته‌اند به سرزمین اجدادی خودشان بازگردند و لذا امروز در کرانه باختری بیش از 500 هزار صهیونیستی در شهرک‌های مدرن ساکن هستند اما در مقابل دو میلیون و 500 هزار فلسطینی در همین کرانه باختری آواره هستند. اما نباید فراموش کنیم که حقانیت مشمول زمان نمی‌شود و مردم فلسطین هرگز از حق خود نمی‌گذرند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اگر حمایت‌های قدرت‌های سلطه‌گر نبودهرگز این رژیم و قطعنامه 1947 به وجود نمی‌آمد و امروز این رژیم نمی‌توانست 80 درصد خاک فلسطین را اشغال کند، تصریح کرد: 15 می روزی است که رژیم صهیونیستی موجودیت خود را اعلام کرد و از طرف قدرت‌های جهانی به رسمیت شناخته شد و امروز دوباره این نکبت دارد تکرار می‌شود؛ یعنی 67 درصد ملت فلسطین تحت پناهنده در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و از 13 میلیون نفر، 5/8 میلیون نفر آواره هستند.

انتقال سفارت آمریکا؛ چراغ سبز ترامپ برای ادامه جنایات

نماینده حماس با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گفت: ترامپ با انتقال سفارت به‌نوعی چراغ سبزی به صهیونیست‌ها نشان داد و همین سبب شده تا یک فاجعه جدید در حال به وقوع پیوستن باشد و هرگز ما این تصمیم ترامپ را ساده‌انگارانه نمی‌دانیم و باور داریم که ترامپ تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق بین‌الملل را دارد زیر پا می‌گذارد.

وی افزود: ملت فلسطین به واسطه راهپیمایی روز بازگشت پیام‌هایی را مخابره می‌کند که اولین پیام آن است که پس ازگذشت 70 سال مردم ما همچنان پییام صلح و دوستی و امنیت را منتقل می‌کنند و امیدوارند که سازمان ملل هم کاری درا ین خصوص انجام دهد. لذا ما مرزهای جعلی را نمی‌پذیریم و آن‌ها را خواهیم شکست.

القدومی تردد آزادانه فلسطینیان به سرتاسر وطنشان را پیام دوم راهپیمایی روز بازگشت عنوان کرد و گفت: ما حق داریم به همه جای این سرزمین رفت و آمد کنیم و متأسفانه مجامع بین‌المللی هیچ شأنی برای فلسطین قائل نیستند اما ما حقوق خود را می‌ستانیم. و ملت فلسطین نمی‌خواهد مثل یک بنده باشد بلکه می‌خواهد آزادانه در سرزمینش زندگی کند.

وی در پایان سخنرانی خود افزود: به هر حال با ادامه این راهپیمایی به شکل متمدنانه، چهره زشت و کریه رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان خواهیم داد و به جهان اثبات خواهیم کرد که این رژیم برای کشتن به وجود آمده و شعارش این است که می‌کشم تا زنده بمانم.

از سازمان ملل انتظار حمایت کامل می‌رود

«ناصر ابو شریف»، نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران دومین سخنران این نشست بود که در ابتدا گفت: آمریکا و شخص ترامپ می‌خواهند با انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شریف شرایطی را فراهم کنند تا رژیم اشغالگر قدس بر تمام سرزمین فلسطین سیطره یابد.

وی با بیان این‌که کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا مسئول به وجود آمدن و رشد اسرائیل در سرزمین قدس بودند، تصریح کرد: انگلیس و آمریکا با آهن و آتش تلاش کردند تا این رژیم در سرزمین فلسطین استقرار یابد و از سوی دیگر سازمان ملل هم پوشش لازم را برای جنایات اسرائیل فراهم کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که از سال 1967 شاهد مهاجرت اجباری مردم فلسطین بودیم، گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و انگلستان به شهرک‌سازی‌های غیر قانونی پرداخت و در ادامه هم موضوع حذف قدس و مسئله مذاکرات را مطرح کرد.

وی بیان کرد: هدفی که آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس شریف دنبال می‌کند، رفع موانع برای سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر فلسطین اشغالی بوده و در ادامه هم در تلاش برای از بین بردن حق بازگشت فسلطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی حماس اظهار کرد: به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل چه انجام شود یا نشود مردم فلسطین به خوبی می‌دانند این سرزمین اشغال شده و به زودی آزاد خواهد شد.

باور اندیشمندان صهیونیستی به نابودی رژیم صهیونیستی پس از گذشت 70 سال

ابوشریف با بیان این‌که رژیم صهیونیستی موجودیتی فیزیکی ندارد و نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد گفت: حتی اندیشمندان، ژنرال‌ها و نظریه‌پردازان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این رژیم پس از 70 سال همچنان ریشه و موجودیت فیزیکی ندارد و متکی به حمایت‌های خارجی است که اگر این حمایت‌ها نباشد دوام نمی‌آورد.

وی با اشاره به راهپیمایی‌های بازگشت در روزهای اخیر اظهار کرد: هدف راهپیمایی‌ها بازگشت تشریح اوضاع فلسطین است؛ مردم فلسطین با این راهپیمایی‌ها پیامی برای همه ملت‌های جهان می‌فرستند و به دنیا می‌گویند که ما به زور از سرزمین‌مان اخراج شدیم و جنایت‌هایی با همکاری قدرت‌های بزرگ دنیا و منافقین منطقه علیه ما صورت گرفته است.

ابوشریف اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فواید تصمیم ترامپ این بود که چهره منافقین برای ما آشکار شد و این یک دستاورد مهم برای مردم فلسطین به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پیام مهم ما به ملت‌های عرب این است که می‌خواهیم با هم متحد شویم و در یک قالب واحد قرار بگیریم تا بر دشمنان غلبه کنیم.
نماینده جنبش جهاد اسلامی حماس خطاب به کشورهای عرب گفت: کشورهای عرب سعی نکنند از رژیم صهیونیستی قدرت بگیرند؛ چرا که این رژیم خود موجودیتش مشکل دارد و به زودی نابود خواهد شد.

در پایان نشست خالد القدومی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که تحریم کالاهای آمریکایی چه میزان می‌تواند بر روی تغییر رفتار مقامات ایالات متحده تأثیرگذار باشد؟ گفت: مسئله تحریم کالاهای آمریکایی مسئله مهمی است که از طرف مردم و نهادهای مردمی با استقبال خوبی روبرو شده. اما اگر ما بتوانیم در کنار تحریم کالای آمریکایی، خرید تسلیحات و فروش نفت به آمریکا را هم تحریم کنیم و در میان دولت‌های عرب و مسلمان مورد پذیرش قرار گیرد به راحتی خواهیم توانست آمریکا را مجازات کنیم و البته ما خواهان جنگ با آن نیستیم و می‌خواهیم از راه‌های دور از خشونت به اهدافمان دست یابیم. متأسفانه در موضوع انتقال سفارت انتظار می‌رفت که دولت‌های عربی، سفرای آمریکا را احضار کنند اما چنین کاری را انجام ندادند.

 گزارش از سعید امینی

انتهای پیام

 

captcha