ویژه برنامه ضیافت الهی در 207 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3714344
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

ویژه برنامه ضیافت الهی در 207 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ویژه برنامه ضیافت الهی از 25 اردیبهشت تا عید فطر با برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه استان و به صورت ویژه در 207 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

 

رویکرد اداره اوقاف در ماه رمضان، گسترش طرح سفره‌های افطاری ساده است

حجت‌الاسلام حسن امیری در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، ویژه برنامه ضیافت الهی از 25 اردیبهشت تا عید فطر با برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه استان و به صورت ویژه در 207 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه‌ها شامل غبارروبی بقاع متبرکه؛ اقامه نماز جماعت در سه نوبت؛ اعزام 300 نفر مبلغ به بقاع متبرکه؛ برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی؛ مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در امامزاده‌های هلال بن علی(ع)، نرمی، مشهد اردهال و آقا علی عباس و پخش زنده آنها از شبکه‌های استانی و ملی؛ بزرگداشت رحلت حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر؛ دعای ابو حمزه ثمالی و مناجات‌خوانی است.
معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برنامه‌ای که امسال به صورت ویژه در دستور کار اداره کل اوقاف قرار دارد، طرح سفره‌های افطاری ساده و ارزان به پیروی از منویات مقام معظم رهبری است، در این راستا ابلاغیه ویژه‌ای به بقاع متبرکه صادر شده تا همانطور که ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه از استان اصفهان شروع و به یک نماد و الگو در سطح کشور تبدیل شد، گستردن سفره‌های طولانی، ساده و ارزان افطاری نیز با مشارکت خیرین و واقفین در بقاع متبرکه فراگیر شود.
وی با بیان اینکه تکریم زائر یکی از اولویت‌های ویژه در سطح بقاع متبرکه محسوب می‌شود، گفت: بهره‌های فرهنگی و معنوی از بقاع متبرکه، تنها هدیه‌ای است که زائرین و مجاورین این اماکن متبرکه دریافت می‌کنند و امیدواریم امسال خیرین و واقفین با مراجعه به بقاع متبرکه و ادارات اوقاف به صورت ویژه در بحث سفره‌های افطاری ساده همکاری و مشارکت داشته باشند.
حجت‌الاسلام امیری بیان کرد: امسال این اختیار به رؤسای ادارات اوقاف داده شده تا متناسب با منطقه جغرافیایی بقاع متبرکه، ساعات مراجعه و بازگشایی این اماکن را افزایش دهند، کما اینکه برخی از بقاع متبرکه به دلیل استقبال زائرین تعطیل نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: امسال ثبت‌نام مرحله دوم کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در سه محور مهارت‌های فردی، خانوادگی و فرزندپروری در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آستان مقدس حضرت زینب(س)، علامه مجلسی(ره) و امامزاده محسن  برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند که بلافاصله بعد از ماه رمضان تشکیل می‌شود و شرکت در آنها رایگان است.
معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن قبل از آغاز ترتیل‌خوانی با حضور اساتید ملی برگزار می‌شود. وقف مصحف قرآن کریم و کتب منتخب ادعیه نیز از برنامه‌هایی است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود 10هزار جلد قرآن کریم با مبلغ هفت هزار تومان وقف شود.
انتهای پیام

captcha