گلچینی از وصیت‌نامه صفرعلی چراغی
کد خبر: 3714349
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

گلچینی از وصیت‌نامه صفرعلی چراغی

گروه اجتماعی ـ در گلچینی از وصیت‌نامه شهید صفرعلی چراغی آمده است: «همیشه به یاد خدا باشید. تمام مال و جان خودتان را برای اسلام بگذارید. تا می‎توانید از ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء است پشتیبانی کنید».

گلچینی از وصیت‌نامه صفرعلی چراغی

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید صفرعلی چراغی در دهم اردیبهشت سال 44 در روستای دره‌باغ از توابع شهرستان ازنا از پدری به‌نام محمدعلی و مادری به‌نام فاطمه متولد شد تحصیلات خود را تا چهارم ابتدایی ادامه داد و به شغل کشاورزی روی آورد و در 21 بهمن‌ماه سال 61 در منطقه فکه به شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در روستای دره‌باغ از توابع شهرستان ازنا به خاک سپرده شد.
در گلچینی از وصیت‌نامه شهید صفرعلی چراغی می‎خوانیم: «ای برادران! با تشکیل دادن جلسات مذهبی و اسلامی ایمان خود را محکم کنید و تقوا را پیشه کنید.همیشه به یاد و نام خدا باشید و از خدای خود غافل نباشید.برادرهای من را حسین‌گونه و خواهرهایم را زینب‌گونه بزرگ کنید.تمام مال و جان خودتان را برای اسلام بگذارید.تا می‎توانید برای پیر جماران، رهبر عالیقدر، امام خمینی دعا کنید.تا می‎توانید از ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء است پشتیبانی کنید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید صفرعلی چراغی
در وصیت‌نامه شهید صفرعلی چراغی آمده است: «خدایا! من به جبهه نبرد حق علیه باطل آمده‌ام تا جان خود را بفروشم، امیدوارم که خریدار جان من باشی نه کسی دیگر.خدایا! حالا که در این راه گام برداشته‌ام و بار سفر بسته‌ام به‌سوی و به‌سوی تو آمده‌ام، تو را به حق محمد(ص) و آلش قسمت می‎دهم که مرا دیگر زنده به خانه و کاشانه‌ام برنگردان و دلم می‎خواهد که در آخرین لحظه‌های زندگیم بدنم و جسم آغشته به خون در راه تو باشد و در راه تو باشم نه چیز دیگر.
ای برادران! با تشکیل دادن جلسات مذهبی و اسلامی ایمان خود را محکم کنید و تقوا را پیشه خود کنید و این سخن حضرت علی(ع) که می‎فرماید: «ای مسلمانان! تقوا را پیشه خود کنید» چون که سلاح تقوا سلاح محکمی در مقابل هوای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی است.همیشه به یاد و نام خدا باشید و از خدای خود غافل نباشید.
سلام بر تو ای مادر و پدر! امیدوارم که ناراحت نباشید و مرا از این‌که زحمت کشیده‌اید و بزرگ کرده‌اید ببخشید.اگر از من بدی دیده‌اید مرا به بزرگی خودتان حلال کنید و برادرهای من را حسین‌گونه و خواهرهایم را زینب‌گونه بزرگ کنید.تمام مال و جان خودتان را برای اسلام بگذارید تا می‌توانید برای پیرجماران، رهبر عالی‎قدر، امام خمینی دعا کنید و تا می‌توانید از ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء است پشتیبانی کنید.ضمناً جنازه مرا در روستای درباغ به خاک بسپارید و از تمام مردم ده می‎خواهم که اگر از من بدی دیدند مرا حلال کنند».

انتهای پیام

captcha