جمع آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی
کد خبر: 3714358
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
طی سال گذشته صورت گرفت؛

جمع آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا سلم آبادی، امروز24 اردیبهشت، در همایش طلایه داران زکات خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته امداد، مشارکت مردم در رفع فقر و زنده نگه داشتن فرهنگ خیرخواهی و خیر اندیشی بوده است.

وی افزود: اگر به مقوله زکات توجه لازم شود نقش بسیار مهمی در رفع فقر و محرومیت خواهد داشت .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قبل و بعد از انقلاب هر جایی که حضور مردم پر رنگ بود موفق بودیم، تصریح کرد: لذا باید از ظرفیت مردم در تمامی بخش ها استفاده کنیم.

سلم آبادی گفت: زمانی که فقر تولید شد متولی آن باید وارد میدان شود و از طریق زکات این محرومیت ها را از بین ببرد .

وی با بیان اینکه یکی از محورهای رسیدن به عدالت اجتماعی زکات است، ادامه داد: زکات اگر به موقع پرداخت شود در آبادانی جامعه اسلامی تاثیر خواهد گذاشت .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: منابع محدودی در کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد که تنها گوشه کوچکی از مشکلات مردم را خواهد گرفت و قسمت عمده مشکلات مردم از منابع اقتصادی خیرین و زکات پرداخت می شود .

سلم آبادی با اشاره به اینکه قسمتی از منابع زکات می تواند در بخش کشاورزی مصرف شود، تصریح کرد: سهم محرومین در قسمت کشاورزی باید مشخص و به آن توجه شود .

 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است، اظهار کرد: مجموع کمک های مردمی طی سال گذشته در تمامی بخش ها ۳۴ میلیارد تومان بوده که از این میزان هشت درصد آن سهم زکات بوده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات زکات در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۷ درصد رشد داشته است، افزود: از محل جمع آوری زکات طی سال گذشته ۱۸ مورد پروژه مرمتی و ۲۰ مورد احداثی در استان داشته ایم.

سلم آبادی بیان کرد: از مجموع اعتبارات زکات ۴۰ درصد پروژه ای و ۶۰ درصد به نفع محرومین باید هزینه شود .

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح شجره طیبه در استان هفت هزار و ۵۰۰ درخت پلاک کوبی شده که طی سال گذشته ۷۰ میلیون تومان ایجاد درآمد از این محل داشته ایم .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی، منطقه‌ای محروم است که نیاز به توجه ویژه دارد، یادآور شد: در حال حاضر ۵۷۰ نفر عامل افتخاری و ۱۷۸ مبلغ افتخاری زکات در استان فعالیت دارند .

 

انتهای پیام

captcha