حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود
کد خبر: 3714359
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
رمضانی‌پور:

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

گروه اجتماعی - امام جمعه رفسنجان گفت: محیط کار، داخل خودرو و در کل جامعه، همه جا باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و فرد به بهانه‌ اینکه مسافر یا بیمار است، روزه‌خواری نکند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان دیروز دوشنبه، 24 اردیبهشت با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه شعبان قرار داریم و این ماه زمینه برای ورود به ماه رمضان را برای مؤمنان فراهم می‌کند، گفت: لازم است، حرمت ماه مبارک رمضان به تمام معنا حفظ شود، حتی به کودکان خود هم بیاموزیم در این ماه در ملأ عام چیزی نخورند و نیاشامند.
وی افزود: محیط کار، داخل خودرو و در کل جامعه، همه جا باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و فرد به بهانه‌ اینکه مسافر یا بیمار است، روزه‌خواری نکند.
امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه باید دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با روزه‌خواران برخورد کنند، بیان کرد: روزه‌خواری شامل حد می‌شود و اگر در دنیا حد بر او اعمال نشود، روز قیامت در برابر جزا و عذابی که برایش متصور شده است، باید جوابگو باشد.
وی با اشاره به فضیلت بسیار زیاد ماه رمضان تصریح کرد: خداوند رمضان را ماه خود عنوان کرده و پاداش روزه‌داران را به بهترین نحو می‌دهد.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور گفت: مردم باید به صورت خودجوش به روزه‌خواران تذکر دهند و رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها حرمت نگه دارند و به طور کامل پوشش داشته باشند که حرمت‌شکنی نشود، حتی در جاهای فرعی هم توسط اماکن نظارت شود و با متخلفان برخورد شود.
وی بیان کرد: استعمال دخانیات اگر در ماه رمضان از سوی افراد در خودروها یا ملأ عام صورت گیرد، باید شامل برخورد نیروی انتظامی شود.
امام جمعه رفسنجان بر استفاده از فضائل ماه مبارک رمضان تأکید کرد و شب‌های قدر را که درهای رحمت خداوند باز است، فرصتی برای جبران گناهان دانست و اظهارکرد: با حلول ماه رمضان شیطان‌ها به غل و زنجیر کشیده می‌شوند و درهای جهنم بسته است.
وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که دعا در آن استجابت می‌شود و خداوند در هر افطار بندگانش را از آتش دوزخ آزاد کرده و منادی ندا می‌دهد «آیا توبه‌کننده‌ای هست که مورد رحمت من قرار گیرد».
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور انفاق در ماه رمضان را کاری باارزش دانست و تأکید کرد: پاداش روزه را خداوند با حلول ماه شوال به روزه‌داران می‌دهد.
منبع: دفتر امام جمعه رفسنجان
انتهای پیام

captcha